torstaina, joulukuuta 15, 2011

Kirjat

Opin lukeen 5-vuotiaana ja muistan tilanteen vieläkin hyvin tarkkaan, vaikka siitä pieni ikuisuus onkin :D Oltiin Pispalassa, mummulassa kylässä ja piirreltiin mummun kanssa, mummu kirjotti kaikkia sanoja ja lyhyitä lauseita, meidän inside -vitsejä paperille ja se tapahtu ihan yhtäkkiä. Mä vaan aloin näkeen ne sanat :D

Pienenä käytiin aina ystäväni Esan kanssa kirjastoautolla ja raahasin yleensä sieltä jotain kissakirjoja kotiin, tai oikeestaan kaikkia mahdollisia tarinakirjoja, joissa oli kissoja :D Myöhemmin mun lemppareita oli Sweet Valley Highit ja Babysitters Clubit. Iskä on aina pitäny lukemista hyvänä ajanvietteenä ja harrastuksena ja kun Harry Potter buumi alko, se toi mulle sen ykkösosan ja kehotti lukeen. Sen jälkeen mun oli saatava ne kaikki 4 mitä siihen mennessä oli tullu ja välittömästi :D Sen jälkeen en oo oikeestaan muita lukenukkaan, noista 7 osakin on koluttu jo kolmasti läpi ja sarjahan on alotettava aina alusta :D

Taru Sormusten Herrasta -kirja on lojunu puoliks luettuna nyt 10 vuotta porukoilla kirjahyllyssä, sitä mä en vaan pysty lukeen, elokuvina se on paljon parempi mun mielestä.

Uusin rakkaus on nyt toi George R R Martinin a Song of Ice and Fire -kirjasarja, jonka löysin ensimmäiseen osaan pohjautuvan tv sarjan kautta.

Luen oikeestaan hyvin vähän, koska en viihdy kirjakaupoissa tai kirjastossa, koska en löydä niistä mitään enkä kehtaa pyytää apua.

Tässä vielä huima lista kirjoista, mitkä haluaisin lukee jossain vaiheessa:
- Anne Frankin päiväkirja
- Leo Tolstoin Anna Karenina
- Täällä Pohjantähden Alla

Löytyykö lukijoiden joukosta yhtäkään näin laiskaa lukijaa? :D

5 kommenttia :

  1. Hyvä jos oon elämäni aikana lukenu kymmenen kirjaa.. Niistäkin puolet pakollisia koulun kautta :D
    Mä oon ehkä lähinnä lukenut elämäkertoja, niihin just ja just jaksaa keskittyä, jos henkilö on kiinnostava.
    Kuten Jane Fondan Tähänastinen elämäni oli todella mielenkiintonen (ja n. 700 sivuinen ja pikkufonttinen.. :))!

    VastaaPoista
  2. Sanokoon muut mitä haluaa, Anne Frankin päiväkirja oli ehkä tylsin kirja ikinä :-D Suosittelen joskus koittamaan sen TSHn kahlaamista, on sen arvosta kyllä.

    VastaaPoista
  3. Mullekin oli nuoruudessa kova sana sweet valley high ja babysitterit :D ja mäkin oon aloittanut taru sormusten herrasta monta kertaa mut ei sitä voi lukee! se on järkky... :D

    VastaaPoista
  4. kannattaa ehottomasti lukea anne frankin päiväkirja!

    VastaaPoista
  5. Heh, teillähän menee mielipiteet ihan ristiin :D Makuja on moneksi! :)

    VastaaPoista