torstaina, heinäkuuta 26, 2012

Asu häävieraalle

Sain tässä joku hetki sitten kutsun serkkutytön häihin elokuulle, jota osasin kyllä jo odotellakkin saapuvaksi ;) Siitähän päästään kätevästi asukriisiin! :D

Viimesyksynä olin kaksissa häissä, toisissa mulla oli sellainen ihana vaaleensininen Bubbleroomilta tilattu mekko, tavallaan haluaisin laittaa sen näihinkin - mutta eikö kerran käytetty juhlamekko oo yhdinjätettä? Varsinkin kun kyseessä on niinkin hieno juhla kun serkkulikan häät niin ois jo tekosyynäkin hyvä ostaa joku ihan uusi :D Sitäpaitsi se ei istunu mulle etumuksesta oikein, kokoajan sai nykiä ylöspäin. Toisissa häissä oli maksimittainen leopardiunelma, mutta kyseisessä juhlassa sulhona oli juuri tämän serkun veli, niin se on ihan ehdoton ei :D

Nyt on onneks siitä hyvä aika, että alennusmyynneistä voi tehdä mahtavia löytöjä jäljelle jääneistä rippeistä, mutta en oo vielä jaksanut tarkemmin miettiä tai kattella, mitä edes haluaisin niin tässä vähän inspiraation lähdettä... Tärkeimpänä on tietysti väri, ei valkoista, eikä punaista. Materiaalilla ei sinänsä oo merkitystä, ei tarvi mun mielestä olla mitään 100% silkkiä tai muuta, mutta kunhan ois juhlavan tuntuista - ei siis mitään trikoorytkyä tai uikkarikankaan tyylistä. Ja ehdottomasti pitää olla mukava ja sopiva päällä, mitä ei tarvi olla nykimässä rinnuksista ylöspäin tai helmasta alas.

Mulla ei oo vielä ainuttakaan tällästä takaa pidempää mekkoo, vaikka oon aivan hulluna tälläseen malliin! Mietin vaan, että onko tällänen malli sopiva hääjuhlaan? Jotenkin noista huokuu sellaset morsianvibat :D Mitä te luulette? Tollanen joku ois aivan ihana ja jos se on ok valinta teidän mielestä niin sellasta lähden metsästämään.

Maksimekko olis ainakin erittäin juhlava, mutta koska oon jollain tapaa vähän vertikaalisesti rajottunu, näytän helposti tosi epäsuhtaselta ja noi on usein tavalla tai toisella väärän mittasia. Ton kirjavan Ted Bakerin mekon laittasin kyllä aivan samantein välittämättä lainkaan, miltä näytän, mutta toi 413,37 € vaikuttaa mun päätökseen lievästi :D

Myös joku ihan simppeli, sopivan mittainen ja mallinen, kivan värinen mekko ois hyvä pohja, jonka kanssa vois sitten hullutella näyttävillä asusteilla, mutta nää taitaa mennä jo liian arkisiks? Tosin näissä on sama kun meikin kanssa, toisen juhlameikki voi olla toiselle arkimeikikskin aivan liian leimi.

Ajankohta juhlalle on elokuun puolessavälissä ja sattumalta just (ikävästi) samana viikonloppuna kun Block Festit, jonne olisin ihan hirveesti halunnut mennä, mutta toki tää juhla nyt menee festien edelle, ei puhettakaan muusta. Ois tavallaan kiva jos voisin juhlasta suoraan jäädä kylälle näyttämättä ihan suoraan siltä kun oisin tulossa hääjuhlasta, mutta toisaalta en tiedä miten pitkään juhla kestää, eikä vaatteiden vaihto kotonakaan oo mikään ongelma. Sää on myös aina pienoinen huolenaihe kun tohon aikaan voi olla se +20 tai ihan yhtä hyvin -20... okei no toi oli ehkä vähän liiottelua :D

Korut mä kattelen tuolta omista kätköistäni kun niitä löytyy ihan riittämiin ja 87 paria kenkiä omistavana tuskin niitäkään tarttee uusia vartavasten hankkia, mutta jonkun hienon laukun haluaisin. H&M:lle ilmesty kesän aikana seuraavanlainen ihanuus, jota oon joka ikinen kerta käyny silittelemässä, mutta epäilen, että mulla ei oo tolle mitään käyttöö niin en oo (vielä) kassalle asti sitä kiikuttanut :D
En tiedä oisko se just tää yksilö, mutta joku tollanen erittäin kertakäyttönen pikkulaukku ois ihan super <3 Heh, täällä just fantasioin tästä tuon Bakerin maksimekon parina ;)

Onko muut ollu tänä kesänä häävieraana? Tai peräti juhlakaluna? :D Ja mitä mieltä ootte, millanen ois sellane kultanen keskitie tässä mekkoasiassa?

Kuvat ellos, nelly.com, asos, h&m

32 kommenttia :

  1. Mun mielestä toi ylärivin keskimmäinen on aivan ihana!♥ Ihana väri ja malli, ja mun mielestä sopii kyl häihin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mun mielestä kanssa! Ainoo vaan, että väri ei välttämättä mätsää hyvin mun oranssiin "rusketukseen" :D

      Poista
  2. Ihan parasta Anniina kun pitkästä aikaa teit näin pitkän postauksen :) Vanha fani on iloinen! Ehkä se edellisen postauksen rykäsy poisti jonkun blogitukoksen? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanasta ja kannustavasta kommentista!

      Poista
  3. ...eikun toissapostauksen rykäsy siis :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se todella juuri näin tais olla, tuli heti paljon vapautuneempi olo! :)

      Poista
  4. Mun mielestä toi ylärivin keskimmäinen on täydellinen! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No se on kyllä aivan sairaaaaan ihana!

      Poista
  5. mulla on ton ensimmäisen rivin pinkki mekko ja täytyy sanoa että se on ihana:) mekko on vaan kovin läpinäkyvä, ehdottomasti oltava vaaleet alusvaatteet ja silti saattaa vähän näkyä ja se alushame on kovin lyhyt niin aika vesirajalla mennään. itse käytin sitä ylppärimekkonani ja se oli kyllä vähän väärä valinta :/ nätti kyllä, mutta tuli hieman huora olo ja vanhempani jättivät puolet suvusta kutsumatta mekkoni huoramaisuuden takia.. niin että en ehkä ihan häihin suosittele, mutta "vähän vähemmän tärkeisiin juhliin" kyllä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista, tosi hyviä pointteja! Täytyy siis näköjään todellakin olla tarkkana näitten kanssa :) En ois edes tajunnu ajatella tällästä itse :P

      Poista
  6. Mulla ois ollut sulle just täydellinen maximekko (MANGO), mut se on mullekin liian iso, niin satavarmasti on sullekin. Mut on mulla huutiksessa, jos kiinnostaa. Maximekko ei oo mun mielestä yhtään liian juhlava häihin :)
    Hyvää syntympäivää muuten.....!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun pitää mennä heti katsastaan! Mutta toisaalta ihastuin nyt kyllä näihin takaapitkähelmasiin :D

      Kiitos!!! :)

      Poista
  7. Mun mielestä mahdollisimman yksinkertainen ja selkeälinjainen mekko, ettei vaan vahingossakaan vie huomiota hääparilta (morsiammelta) :/ (shokeeraavat kuosit vois myös unohtaa..) Mutta jotta asu ei olis tylsä, voi kuitenkin väreillä ja tekstuureilla leikkiä, kengistä ja asusteista puhumattakaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä huomio, en ois tullu ajatelleeks jotenkin tota kuosi/värijuttua, enemmänkin oon keskittyny vaan mekon malliin... Täytyykin pistää muistiin! :)

      Poista
  8. mullakin ois serkun häät parin viikon päästä. Tilasin nellyltä ton oranssin mekon, jossa on tuo pidempi takahelma. Huomenna käyn hakemassa postista. saa nähdä miten käy! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai tilasit! Voi vitsi, pitäsköhä munkin :D

      Poista
  9. mistä noi ylärivin hamoset on?

    VastaaPoista
  10. Mielestäni ei ole väliä onko mekko pitkä vai lyhyt, mutta värillä mielestäni on väliä. En laittaisi häihin valkoista/vaaleen harmaata, varsinkin jos mekko on tuollainen pitkä.
    Minä ainakin peukutan värikkäiden maximekkojen puolesta! :) Laita ihmeessä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tosi hyviä pointteja, ite oon keskittyny vaan tohon malliin, mutta värillä tosiaan on siis väliä! :)

      Poista
  11. Tässäpä hieman hääetikettiä ;) tuli ainakin pari uutta juttua itselleni...

    "Koska valkoinen väri on varattu morsiamelle, vaikka hänen pukunsa ei olisikaan valkoinen, naisvieraiden asun ei tule pukeutua kokovalkoiseen. Naisvieraiden tulisi välttää myös kirkkaan punaista asua, sillä se saattaa vetää liikaa huomiota sekä mustaa asua, joka on surun väri. Lisäksi koska usean morsiamen puku on nykyisin vaalean sävyinen, on naisvieraiden parasta välttää myös vaaleita sävyjä.

    Häihin sopivat asut naisille ovat kevyet jakkupuvut, kotelomekko tai muu juhlamekko. Asuun valitaan pieni asuun sopiva käsilaukku. Etiketin mukaan naisen ei tule juhlia ilman sukkahousuja tai sukkia vaikka olisi kuuma hellepäivä. Kirkkohäissä naisten on kohteliasta peittää käsivartensa vihkitilaisuuden ajaksi esimerkiksi jakulla tai näyttävällä juhlahuivilla. Käsivarret voidaan näyttää vihkitilaisuuden jälkeen ja hääjuhlan aikana."

    Siinä sitä onkin sitten ihmettelemistä että saako sitä pukea päälleen yhtään mitään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. HAHAHA joo toi sun viimenen kommentti osu ja uppos :D

      jakkupuku, kotelomekko tai muu juhlamekko.... tää tarkensi jo tosi paljon :D Jännä toi että sukkahousut tulee olla?! :D Ehkä mä jotenkin selviän tästä...

      Poista
    2. Ei kaikkee kannata ihan liian kirjaimellisesti ottaa, en mä ainakaan sukkahousuja laittais, jos on hemmetin kuuma!
      Varmaan lähinnä vaan se, että ei näytä ihan sutturalta tai siltä, että vois olla morsian.
      Mutta pastellivärit on ehkä hyvä pitää mielessä! Ei oo liian kirkkaita, muttei liian morsianmaisiakaan. Joku persikka, koralli, minttu, keltainen, turkoosi..?
      Olispa ittelläkin useammin kaikkia ihania juhlia lähipiirissä niin sais laittautua useammin, se on niin kivaa miettiä, mitä laittaa päälle (yleensä)! :)

      Poista
    3. Ai vittu persikanvärinen joku ihanuus ois niin täydellinen<3 Mun mielestä on kans kiva aina suunnitella asuja, mutta ne ei ikinä toteudu ja sit tulee se juhla-aamun paniikki :D

      Poista
  12. Oooh tuo ylärivin eka vasemmalta on t-ä-y-d-e-l-l-i-n-e-n! Aivan ihana kuosi ja malli! (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon niin samaa mieltä, toi sai mun sydämmen oikein pamppaileen :D <3

      Onkohan toi ehkä vaan vähän psykedeelinen hääjuhlaan? :D

      Poista
    2. No voi perkele, täytyy pitää tota erittäin hyvänä vaihtoehtona :D

      Poista
  13. Ylimmän rivin mekot on kyllä tooosi ihania <3 rakastuin varsinkin tohon keskimmäiseen!

    Itse oon tänä kesänä käynyt yhdissä häissä ja mulla oli mekkona semmoinen hopea/harmaa aika lyhyt mekko. Sen kanssa oli polero, kirkkoa varten ettei olkapäät näy :)

    nelly.com:issa on ihania mekkoja ja minusta tämä:
    http://nelly.com/fi/vaatteita-naisille/vaatteet/juhlamekot/elise-ryan-555/one-shoulder-waist-trim-dress-410009-77/
    on sopiva hääjuhlaan. Tuon kanssa voisit laittaa tuon hm:än vaalean sinisen pikkulaukun ;);) sitten vaan joku huivi olkapäiden/käsivarsien peitoksi, kengät jalkaan ja menoks! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi hyvänen aika miten sievä toi mekko, jonka linkitit! Aivan ihana, mutta toisaalta ehkä vähän lyhyt mun makuun :)

      Ja toi sun asu kuulostaa kans oikeen kivalta häihin :)

      Poista
  14. Espritin verkkokaupassa on paljon nättejä mekkoja alennuksessa, esim. http://www.esprit.fi/fi/sale/women/CLOTHES/mekot/cocktail_mekot

    VastaaPoista