sunnuntaina, elokuuta 26, 2012

Vihdoin ja viimein - Kämppäpostaus

Ootte ihanat pitkään ja paljon toivonu multa kämppäpostausta ja nyt viimein saan sen teille toteutettua!

Kuten nopeimmat ehti jo varmasti huomaamaan, on tässä videokin, kerron nyt tekstissä varmaan samat asiat mitä videolla, mutta yrittäkää ymmärtää :D Videoo on niin kovin hankala tehdä kertomatta siinä jotain samalla :D

Näkymät ikkunasta paljastaa aika rohkeesti, että asun siis aivan ihanalla paikalla Juhannuskylässä, Tampereen keskustassa, kämppä on 30 neliön yksiö, joka on vastikään pintarempattu ja kylppäri on 90 luvulla tehdyssä putkirempassa uusittu, eli ihan asiallinen. Mitään uusia huonekaluja mun ei tarvinnu hankkia tänne (sänkyä lukuunottamatta), eikä mitään tarvetta edes ole, kun kerralla on hankkinu mieluisia :)

Pahoittelen taas tota äänensävyä, oon saanu paljon noottia, että kuulostan näissä laiskalta ja ylimieliseltä :D



Eteisessä oleva iso Ikean peili kuului kalustukseen, eikä oo siis mun oma, mutta mullahan on täysin samanlainen valkoisena olohuoneessa. Sotkan ruokailuryhmään kuuluva pöytä ei tänne kämppään mahtunu, mutta kaikki 4 tuolia sain sijotettua eri huoneisiin. Jakkara on Kartellin. Tuolin alle ajattelin punoskoria, jonne voisin aina heitellä sillä hetkellä kovassa käytössä olevia kenkiä pois näkyvistä, koska normaalistihan ne on vaan keskellä lattiaa lojumassa, postausta varten piti vaan luonnollisesti vähän asetella ;)

Mummilta saatu arkku on mulle tosi tärkee ja se sopi paremmin kun hyvin tonne eteiseen. Kukkaruukussa olevaa Innovan Star Destroyeria en oo vielä ehtiny koeajaan, mutta eiköhän tänävuonna vielä fribaileen pääse. Toi ruukku on hirvee ja täynnä kaikkee Dominon leluja, sateenvarjoo, tarraharjaa ja muuta, mutta niiden pitää olla helposti saatavilla.


Vessa on pieni, mutta ihan ok. Pesukonetta ei mahdu. Kun iskä autto mua muuttaan ja sanoin, että mun pyykinpesukone ei mahdu, iskä oli vaan että "No kyllähän näin pieni pesukone nyt mahtuu kylppäriin kun kylppäriin..." (Perus iskä) Sanoin, että no odota kun näät, ymmärrät sitten. Pesukone majaili iskän luona, mutta mun äiti muutti just pari viikkoo sitten myös ja annoin sen sille tuparilahjaks, koska sen vanha ei mahtunut uuteen kylppäriin :P Kierrätys on hyvästä!

Edellisessä kuvassa oleva suloinen pyyhematto on Hemtexistä, kuten käsipyyhkeetkin, joita oon aikamoisin määrin rahdannu kotiin kaikissa imelissä kuoseissa :D Tykkäisin käyttää valkosia lakanoita ja pyyhkeitä, mutta se ei oo yksinkertasesti mahdollista, koska ne on yhden käyttökerran jälkeen aivan oransseja. Ymmärrätte varmaan, miksi :D





Kunnon ämmän vessassa kuuluu olla purkkia ja purnukkaa. Tigin shamppoot alkaa veteleen viimesiään, pitää ostaa uudet taas pian. Noi isot hoitoaine ja shamppoo kestää mulla käytössä noin vuoden päivät.

Kaduttaa jo etukäteen, että jaan teille kuvan mun vaatehuoneesta. Kuten huomaatte, en ihan hirveen tarkkaan jaksa viikkailla vaatteita... Mutta tällänen mää oon, minkä mä itelleni mahdan :D Vaatehuone on hyvän kokonen ja kiva kun tuolikin mahtuu sinne, nyt yltän ylähyllyille ja voin istuskella tossa pohtimassa, mitä kivaa laittasin päälleni. Talvitakit ja -kengät on vintillä häkkikomerossa, mutta noin 70 paria oon tonne laatikoihin survonu :D

Sängyn löysin käytettynä Tori.fi:stä, se oli ihan muutaman kuukauden vanha vain. Loistolöytö. Muutenkin suosittelen kyseistä sivua kaikille, koska sieltä voi tehdä tosi mahtavia löytöjä esim. huonekaluissa. Taulussa on Marimekon Lumimarja -kuosi.



Lamppu on Pentikin ja yöpöytä Ikean vanha malli, jonka löysin joskus Huuto.netistä. Harmittaa, ettei mulla oo toista tollasta, koska pidän tosta mallista kovasti. Siinä on läpinäkyvät vetimet, jotka sopii hienosti ton valaisimen kanssa.

Huoneen matto puuttuu ja lampaantalja on väärässä paikassa. Yhtenä päivänä kun tulin töistä, oli Dominolla ollu vähän maha sekasin ja vaaleenbeige nukkamatto oli aika eksoottisessa kunnossa. Nyt se odottelee pesua, mutta pesuun vieminen autottomana ei oo aivan yksinkertaista, eikä pesettäminen oo mitään halpaa lystiä. Uuttakaan en oo jaksanut kattella, koska millä mä sen kotiin toisin, tilataksilla vai, kun en jaksa edes kantaa :D

Maiseman huono puoli on sunnuntaiaamu klo 9:00 kun kirkonkellot alkaa soimaan... Noi ihanat kristallein koristellut kynttilänjalat on myös second hand löytö ja tykkään niistä kovasti.

Pyykkikorille pääsy on estetty tälläsellä fantastisella asetelmalla.

Valkonen Samsungin 40" fullHD 3D LED SmartTV oli sellanen rakkautta ensisilmäyksellä -ostos, enkä pystyny enää vilkaseenkaan sitä 199 € perustelkkaria, vaikka mun teeveenkattelu rajottuu siihen tunnin verta musiikkivideoita Voicelta ennen töitä eikä toi peli mikää ihan halpa ollut :D Mutta onpahan aikamoinen peli ja varmasti vähintäänkin "ok" vielä vuosienkin päästä. Ja ennenkaikkea kaunis.

Rakastan ihan hirveesti tota Lumimarjakuosia, voisin tapetoida koko kämpän sillä :D

Tässä mä istun tällä hetkellä näpyttelemässä ja Dominon ruokapöytä näkyy tossa nurkassa :D Pöydän päällä on Iittalan tabletit, ne on mun suosikit ja toiselta puolelta limenvihreet 8) Lasipurkit ikkunalaudalla oon löytäny muistaakseni kirppiksiltä, niissä on kiva pitää kuiva-aineita, kuten makarooneja.

Tossa seinällä pilkistävässä "taulussa" on lasin alla samaa tapettia, millä tapetoitiin aikoinaan sen Hämeenlinnan rivarin vierashuone, siellä tää oli toisella seinällä :) Sen jälkeen onkin tullu eleltyä vuokralla, mutta nyt on ihanaa kun on vuokra-asunto, missä oikeesti viihtyy!


Kaj Franckin Arabialle suunnittelema maitokannu on isomummon vanha ja mulle tosi tärkee. Pelkäsin tosi paljon muuttaessa, että särjen tän, sillä tunnearvoltaan toi on mulle korvaamaton.

Ostoslistalla on mm. pari mattoa: eteiseen kynnysmatto ja keittiöön joku vaalee räsymatto (joihin oon aivan ihastunu!), sekä olkkariin pitäis saada joko pestyä se wanha, tai hankittua uusi. Sänky kaipaa lisää tyynyjä ja pari vilttiäkin pitäis hankkia, sängylle ja sen eteisen arkun päälle uusi. Himoitsen niitä Gantin villapeittoja, mutta oon toistaseks pystyny oleen törsäämättä. Myös seinät kaipaa jotain koristusta, esimerkiks sisustustarroja tai tauluja, mutta toistaseks en tiedä millaisia. Jonkinlainen 2.1 kaiutinsetti pitäis hommata ja oon katsellutkin yhtä Logitechin mallia sillä silmällä, sekä joku deeveedeesoitin, mutta todennäkösesti päädyn pelikonsoliin, koska usein dvd-soittimet on tosi rumia (heh).

Ainoo mikä harmittaa on, että kiippari(t) ei mahdu oleen missään, vaan ne täytyy aina kaivaa esille jos haluaa soittaa. Tai todenmukaisemmin ne tulee aina piilottaa jos joku tulee visiitille, koska pianon on oltava aina käyttövalmiina :D Haluaisin joskus oikeen pianon tai flyygelin.

Paras puoli tässä yksin asumisessa on selvästi se, että sisustuksesta saa päättää ihan itse. Jos joku huonekalu ei miellytä silmää, siitä voi hankkiutua eroon lupia kyselemättä :D Rakastan tollasta ehkä vähän romanttista, vaaleeta sisustusta, vaikka ulospäin sitä ei kuulemma vois arvata, näin oon kuullut :D

Toivottavasti tykkäsitte kämppäpostauksesta, tätä olikin taas tosi kiva tehdä alkukankeuksien jälkeen!

79 kommenttia :

  1. Ihana kämppä ja ihanalla alueella, hyvä Anniina! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva jos oot samaa mieltä mun kanssa! :))

      Poista
  2. Vautsi, upee! :-) Ja voi että toi sun hauveli on sulonen :D

    VastaaPoista
  3. Pelkkien kuvien perusteella vois luulla, että kämppä on joku 70-neliöinen kolmio :D

    Ihanan valoisa kämppä! Paras sisustusvalo onkin luonnonvalo, sitä kun ei kaupasta saa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh! :P luonnonvalo on kyllä aivan ihanaa, mutta toiaalta tykkään hirveesti myös hienoista valaisimista :D

      Poista
  4. Mä oon haaveillu Ikeasta sitä hopeista 2-metristä lattiapeiliä, mutta eipä se tänne kämppään ENÄÄ mahdu :D
    Kaikki tollaset isot sisustustavarat pitäis ostaa heti, muuten kaikkiin hyviin kohtiin päätyy jotain "väliaikaisia" tavaroita, joita ei sit kuitenkaan voi enää siirtää minnekään, kun ei mahdu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta muuten! Ja mitään väliaikaista ei muutenkaan pitäis hankkia, kuitenkaan niitä ei tuu vaihdettua tyyliin ikinä :D

      Poista
  5. On kyllä aivan upeesti sisustestu asunto, ite tykkään just samanlaisesta tyylistä! :) Tykkäsin myös siitä, että vaikka on videopostaus, niin mukana on paljon kuvia ja juttua silti, kun en ite oikeen toista videoista syty ja jätän ne lähes aina kattomatta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja kiva jos tykkäsit! Hyvä tietää myös, ettei kaikki niin välitä videoista! :)

      Poista
  6. Ihana kämppä! tuli taas kauhee sisustus inspis itelle (taaaas) näitä kuvia katsellessa.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja kiva jos sait kuvista inspiraatiota! :))

      Poista
  7. Ihana asunto sulla, tulee vaan kaamee masennus kun tän postauksen jälkeen rupes omaa kämppää kattoo. :-D Btw, I feel your pain mitä tulee noihi valkosiin lakanoihi ja pyyhkeisiin. :( :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh :D hauska kuulla että on kanssakärsijöitä!!! :D

      Poista
  8. Ihana! Voisin itekin sisustaa noin :>

    VastaaPoista
  9. Aivan ihana kämppä ja varmaan kivaa kun saa itse sisustaa miten tykkää :)! Sä tosiaanki asut ihan meidän vieressä, hassua :D. Mua häiritsee kun toi vessa on tosi samanlainen mitä täällä, suihkuseinäkin. Just tossa hommattiin allaskaappi, toi muuten ihan hirveesti lisätilaa pieneen tilaan.

    Meillä oli kans edellisessä kämpässä keltaset seinät ja mua se häiritsi hirveesti, tonne sun kämppään tuntuu kyllä sopivan mainiosti :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, keltainen on kyllä sellanen väri sisustuksessa, että jos ei oo just oikee sävy niin se on helposti Hirvee! :P

      Poista
  10. Tosi nätti kämppä sulla ja sopivan kokoinen yksinasujalle :) Maisema ikkunasta on kyllä tosi kiva! Domino on söpö ku se on kerällä aina jossain :D Nauti nyt yksin olosta ni saat sisustaa ja tehdä mitä haluat! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!!! Otan tästä kyllä kaiken irti :P

      Poista
  11. Oi oi oi oi!!!! IHANA! Tyttömäinen, mut ei liian. Rakastuin sun kylppärin mattoon, ja jäi kaivelemaan, että tästä huushollista löytyy yks kakslahkeinen, joka vihaa tollasia tyttöjuttuja :D (Mäkin vihaan sen poikajuttuja, joten aika hyvä kompromissi, et kumpikaan ei niitä sisälle asti tuo.)
    Lisäks, sain sulta aivan loistavan idiksen meidän eteiseen! Varastan sen törkeesti sulta, mut aivan mahtava idea laittaa tuolin alle kori, jonne survoa käytössä olevat kengät! JUST tollasta ideaa mä oon metsästänyt, koska nyt ne kengät lojuu aina ties missä - ja varsinkin Eelin kenkiä saa metsästää joka paikasta, kun se kuskaa niitä (yhen kerran löyty tunnin etsinnän jälkeen koiran ruokasäkistä ettäettä.)
    Mä oon kateellinen sulle tollasta telkkarista. Meillä on 5 vuotta vanha taulutv olohuoneessa ja ootan innolla, koska se pimahtaa! Se kyllä ei ole näyttänyt mitään merkkejä sinne päinkään :( Haluan kans valkoisen telkkarin!
    PS: Sun äänes on ihana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh! :D ihana kuulla jos sait jotain vinkkiä tästä, koska (mitenhän monesti oon tän sanonu???) RAKASTAN sun tyyliä sisustaa ja se on inspiroinu mua paljon!!! 8)

      PS. Nauroin tolle kenkäjutulle, koiranruokasäkissä! :D

      Poista
  12. ihan täydellisesti sisustettu! tosi raikas! :)

    VastaaPoista
  13. ja videoita ehdottomasti enempi! ;)

    VastaaPoista
  14. Voi miten ihana koti sulla on, sijaintia ja sisustusta myöten! (: Hih, tuli muuten käveltyä niin eilen kuin tänäänkin itse asiassa varmaan siitä sun talon ohi kun oltiin Tampere-viikonloppua viettämäsä. (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei! Niin läheltä ootte kulkenu! :DD jännää :P

      Poista
  15. Ihana! Mä niin vihaan tätä mun vuokrayksiötä, mutta nyt just ei ole varaa muuttaa, eikä kivoja asuntoja oikein ole ollut vapaana. Ei oikeen huvita muuttaa mihinkään ihan jees kämppään, vaadin täydellisyyttä hhehe :D

    Tykkään sun sisustustyylistä, ihanan raikasta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivat kämpät on kiven alla ja usein tosi kalliit vuokrat sitten!!! Itsekin kävin parit rotanloukut kattomassa ja olin jo hetken epätoivon partaalla :D

      Poista
  16. Oi kun kivan asunto! mulla on aika samanlainen sisustus, mut kaikki on vaan mustaa :D paljo tossa on muuten vuokra? oliko vaikee löytää asuntoo jossa saa pitää lemmikkejä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vuokra on 600€/kk joka sisältää veden :) kämppiä, jonne koiran sai ottaa oli kyllä paljon, mutta suurin osa ihan hirveitä, kuten monet kämpät nyt muutenkin :P tän sain ikäänkuin suhteilla, asunnon omistaja on mun äidin tuttu...

      Poista
  17. Oij, aivan ihana asunto!! Todella kodikas, ihanalla paikalla ja valoisa asunto! :)

    VastaaPoista
  18. voi helvetti mitä olin taas lukevinani XDDD..

    "Ainoo mikä harmittaa on, että KIIKARIT ei mahdu oleen missään, vaan ne täytyy aina kaivaa esille jos haluaa soittaa. Tai todenmukaisemmin ne tulee aina piilottaa jos joku tulee visiitille..."

    kuvittelin jopa hetken, että omistat kiikarit, jota pidät jossain kaapin onkaloissa piilossa, ja vieläpä puhelimen samassa.huuuh:------DDDDDDDD :l nyt lähen kyllä unten maille..

    Mutta tosiaan! Upea upea kämppä sinulla, hyvä maku jaaaa nii edellee ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. LOL!!! Mutta jos rehellisiä ollaan, on mulla KIIKARITKIN ikkunalaudalla verhon takana! :D kerrostaloasumisen iloja! :D

      Poista
  19. miks tekstis lukee "koiral on ollu maha sekasin" mut videol kerrot et siihen kaatu luomivärit? :DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anniina tarkoitti eri mattoa, ei tuota lampaantaljaa. "Huoneen matto puuttuu" ja "vaaleenbeige nukkamatto oli aika eksoottisessa kunnossa".

      Poista
    2. Juu nyt kyllä kehotan lukeen uudelleen :P tosiaan talja ja matto on ihan eri juttuset 8)

      Poista
  20. Ihana kämppä. Pieneksi keittiöksi tuolla on kyllä ihan todella paljon kaappitilaa :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin on kyllä! Hyvin mahtuu kippoo ja kuppia ja paljon tavaraa tonne tiskialtaan alle, esim imuri jne! :)

      Poista
    2. voisitko tehdä maksua vastaan mullekkin??

      Poista
    3. Jaa sisustuksen?! XD oon pahoillani, mutta en varmaan osaisi :P

      Poista
  21. Itse olen joskus hävittänyt mun kukkia, leikkasin sen kasvin pieniksi osiksi, ja vein sen vaan roskikseen. Samoiten mullat vein sinne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en millään raaskis :D haluaisin lahjoittaa sen jollekkin :D

      Poista
  22. Mistä noi sun sohva tyynyt on (valkoset karavset tyynyt)??

    VastaaPoista
  23. Sulla on aivan ihana asunto, noi kuvat on kuin suoraan jostain sisustuslehdestä! Ei voi sanoo muuta kuin että upeelta näyttää :)

    VastaaPoista
  24. Todella ihana asunto sulla. Samanlaista tyyliä mistä itsekin pidän. :)

    VastaaPoista
  25. Sulla on todella nättiä! Ihana sisustus ja kaikkea. Tuo vaatehuone on kyllä kadehdittava :D

    ♥: Reetta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi vaatehuone on niin huippu, mulla ei oo aikoihin ollut sellasta! :D

      Poista
  26. yks upeimmista asunnoista (sisustuksista) mitä oon piiitkään aikaan nähny! :) siis sellasista mitä ei oo vaan lavastettu kuvauksia varten vaan ihan OIKEASTI asumiseen tarkotettu !

    VastaaPoista
  27. Vau, sulla on kyllä tosi ihana asunto! Valoisa ja raikas sekä tilavan näköinen noissa kuvissa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On tää aikamoinen tilaihme näin 30 neliöseks luukuks :PP

      Poista
  28. Aivan ihanan ja kodikkaan näkönen kämppä! Sussa on sisustajan vikaa :D

    VastaaPoista
  29. Kaunis koti! :) Olenko ihan väärässä jos väitän nähneeni sängylläsi olevia tyynynpäällisiä Turkissa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista ja olet ihan oikeessa, itse toin nimenomaan Turkista nuo viimekesänä :))

      Poista
  30. Aivan ihana kämppä! :) Toihan on siis pieni mutta paljon kodikkaampi kuin useimmat isot talot mitä oon nähny(: Suloinen toi koira!

    VastaaPoista
  31. eks sulla oli poikaystäväki? :o ootteko te eronnu nyt sitten?

    VastaaPoista
  32. Kiitos ihan törkeesti tästä postauksesta!!! Ite oon just menossa kattoon 28neliöstä kämppää tampereen keskustaan ja olin jo poruilla, että se on joku tosi pieni, mut ainakin toi sun 30neliöö näyttää tosi isolta. Ja vautsi miten valoisa toi on:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se riippuu tosi paljon siitä, miten ne neliöt on aseteltu :) Mun kaverilla on 27 neliön yksiö ja sekin on tosi toimivan kokoinen, että äläpä oo huolissasi! :) Ja mieti, mä asuin entisen poikaystävän ja meidän koiran kanssa 3 kuukautta 23 neliössä, siinä oli jo aika tiivis tunnelma, mutta selvittiin! :D

      Poista
  33. sulla on täydellinen, upea ja niin hemmetin ihana asunto!! en muista millon viimeks oisin rakastunu näin paljon johonkin asuntoon ja sisustukseen, ai herranjumala... vaihdetaan?! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla jos tykkäät! :D Vaihdetaan vaan jos sulla on isompi tai paremmalla sijainnilla! :PPP

      Poista