lauantaina, joulukuuta 01, 2012

Ihonhoitorutiinit

Mulla ei oo ikinä ollut mitään kovin tarkkoja ihonhoitorutiineja, koska mun iho on ollut aina tosi hyvä. Nyt vanhemmalla iällä on tullut naamaan jotain epäpuhtauksia vähän, mutta ei koskaan mitään sen pahempaa.
Naaman pesen aina joka aamu ja ilta, meikit naamassa nukun ainoostaan jos joskus aamuyöllä kotiin baarista tullessa ihan puhtaasti rojahdan sänkyyn ja nukahdan saman tien. Mulla ei oo mitään tiettyjä luottotuotteitakaan tän ihon hoitamisen suhteen. Käyn aina iltaisin suihkussa ja pesen naaman siinä samalla ja pistän sitä ihorasvaa, mikä on sillä hetkellä käytössä.


 Erisan puhdistusvaahto ja Freeman kiivi-jugurtti puhdistusaine.


Aamuisin käytän yleensä ihan pelkkää vettä puhdistukseen ja suihkautan Dermalogican kasvovettä, kosteusvoiteen käytön oon lopettanut kokonaan meikkivoiteen alta kun totesin ihon alkavan öljyyntymään päivän mittaan sen verran ikävästi. Voi toki johtua siitä, että oon käyttänyt vääriä tuotteita, mutta oon todennut näin olevan parempi. Jos oon meikittömänä, silloin käytän jotain kosteusvoidetta, koska muuten ihoa alkaa kiristelemään ikävästi.

Mun ihotyyppi on ihan sairaan outo sekaiho, tavallaan hirveen pintakuiva, mutta todella nopeesti rasvoittuvakin. En oo ikinä käynyt missään kosmetologin hoidoissa, vaikka ehkä pitäisi?


Naamioita laitan silloin tällöin, ehkä kerran viikossa-kuukaudessa. Vaihtelee niin hirveen paljon. Tälläsiä Freemanin ihanuuksia löytyis tuolta mun kylppäristä, kurkkunaamio kuivuu sellaseksi kalvoksi, suklaa-mansikka ja avokaado-kaura on savinaamioita ja ananas sellanen märkä :D

Ruumista kuorin suihkussa ehkä kerran viikossa, kookos-ananas kuorinnan sain Latviantuliaisina, Yves Rocherin kuorintavoidetta tulee käytettyä enemmän, koska se haisee pahemmalle, enkä haluais että toi kookos-ananas loppuu :D Sephoran maitosuklaavanukkaan tuoksuinen suihkusaippua on ihana, rakastan kaikkia hyvän tuoksuisia ja haalin niitä tonne, mutta en nyt jaksanut tähän niitä kaikkia kuvailla.

Yves Rocherin Monoi de Tahiti kuivaöljyä tulee välillä suihkastua ihoon jos haluaa näyttää erityisen hemaisevalta, tää tuoksuu niin kesälle! Itsaria laitan nykyään ehkä kerran viikossa, tällä hetkellä käytän tätä St. Morizin vaahtoa. Ihorasvaa kuluu, ostan aina jotain erilaisia ja hyväntuoksuisia, tää Freemanin kookos-guava on ihanaa. Ei kai mistään huomaa, että tykkään noista Freemanin jutuista?! :D

Kosmetologikäynnit pitäisi varmaan ottaa ihan tavaksi, vaikka edes kerran vuodessa. On myös pitkään pitänyt hankkia sellainen kuivaharjausharja ja naamanpuhdistusharja, mutta en ikinä muista kun oon kaupassa!

Ripauksen luksusfiilistä toisi myös saman sarjan puhdistusaineet, kasvovesi, sekä päivä- ja yövoiteet, vaikka olisivatkin ihan edullisia markettituotteita. Toisaalta niihin en oo ikinä viitsinytkään panostaa juuri sen takia kun iho on niin hyväkuntoinen, mutta kun iän mukana tulevat muutoksetkin alkaa jo pikkuhiljaa näkymään.

Onko teillä jotakin samoja tuotteita käytössä? Entä mitä käytätte itse? Jotain erityisiä lemppareita, mistä ette luopuisi? :)

31 kommenttia :

  1. Kiitos tästä postauksesta!:) sulla on niin hyvä iho kyllä, sain pari tuotevinkkiä sulta nyt, kiitos (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista ja kiva kuulla että oli ehkä jotain helppiä! :)

      Poista
  2. hajosin jotenki tolle ruumis-sanalle XD ehkä tässä tapauksessa puhutaan vielä vartalosta.. hiihi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä myös! nään mielessäni Anniinan suihkussa kuorimassa ruumiista ihoa pois. Apua. :-D

      Poista
    2. Haha mä myös :D

      Mulla on tota Freemanin suklaanaamiota ja St.Morizia josta on kyllä tullu yks luottotuotteista. Tuotteissa kuuluu ehdottomasti olla tuoksua ja noissa Freemanin litkuissa sitä kyllä on, nams!

      Poista
    3. Käytän aina sanaa ruumis XD en osaa käyttää muita :D Ja Venla, kyllä, noi Freemanin jutut on niin ihania, ettei mitään rajaa!

      Poista
  3. Nuo Freemanin tuotteet on kyllä ihan tosi hyviä, tykkään kans :). Mun ehdoton suosikki on just tuon merkin ihorasva, se missä on sitruunaruohoa ja shea butteria :). Vähä aikaa sitten kävinki täydentämässä varastoja, seuraavaksi voisin kyllä kokeilla tuota kookos-guavaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on ollu kans tota, mistä ekana mainittit, sekin on kyllä ihanaa! :))

      Poista
  4. Ite käytän tota masikka-suklaa juttuu, se on niin syötävän hyvän tuoksuista ;DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo meinaa aina "vahingossa" mennä vähän suuhunkin :D

      Poista
  5. Mää rakastan kans noita freemaneja! Onko mitään paremman tuoksusta ku tuo mansikka-suklaanaamio<3 rakastan sitä. :D Mulla sama ihotyyppi kun sulla. Paitsi että mun kasvot tippuis maahan ilman kosteusvoidetta meikin alla.. pitää kestää sitten se rasvoittuminen, sekaiho on ärsyttävä. :(
    Nyt on kasvonaamiot loppunu niin tilasin uusiks tuon mansikka-suklaan ja nyt on uutena mulle tulossa tuo avokado&oatmeal. :D samaa rusketusvaahtoo käytän myös. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ne on niin ihania<333 Hauska myös kuulla, että sulla on noita samoja juttuja! :D

      Poista
  6. Miulla on just noi samat kasvonaamio tuubit! :D Tykkään eniten tosta ananaksesta ja avokaadokaurasta. Toi kurkkunaamio on kätevä siitä, että jos sattuu sotkemaan nii sen saa aineen kuivuttua tosi helposti pois. Muuten en kyllä siit hirveesti tykkää.

    Mun suosikki kuorintavoide on ehdottomasti Dermosilin vanilja sokerikuorinta eli: http://www.dermoshop.com/fi/products/3559-vartalon-sokerikuorinta-vanilja?r=/q/kuorinta

    Samalla tuotteella saa kuorittua kasvot että kropan. Eikä ole kasvoillekkaan liian 'voimakas' niinkuin esim. Freemanilla oleva granaattiomenaa sisältävä vartalonkuorintaaine. Tuntu että se ois polttanu kasvot. Ku itse en viitsi erikseen ostaa kasvoille ja vartalolle kuorintaainetta. Ja sokeripohjainen aine on must!

    Dermosilin suihkugeelit on myös ihanan tuoksuisia eikä pahan hintaisiakaan. Tulee omistettua ihan 'muutama' ;) Toinen rakkaus on tietty Bodyshop.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aaaaah toi vaniljasokerijuttu kuulostaa taivaaliselta! Rakastan niin paljon vanilian tuoksua :> Dermosilin tuotteet on kyllä ihania ja just kuten sanoit, kivan hintasiakin varsinkin jos on jotain tarjouksia! Ja BodyShop!!<3 Harmi vaan, että siellä on vähän suolasia noi hinnat usein :/

      Poista
  7. Oijoi tulipa himo lähteä purnukkakaupoille! :D Rakastan hypistellä kaikenlaisia sieviä purtiloita kosmetiikkakaupoissa, ja niitä löydöksiä onkin tuonne kaappeihin sitten kertynyt ihan kivasti...

    Tuosta mansikka-suklaanaamiosta oon ite kans tykännyt! (: Aivan ihanan tuoksuista eikä vedä naamaa kireälle. Tuota ananasversiota vois testata seuraavaksi ja vitsi miten ihanalta tuo kiivi-jugurtti-puhdistusjutska kuulostaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi kiivijugurttijuttu on kyllä ihanan tuoksusta, mutta meikkejä sillä ei oikein saa puhdistettua, ne pitäs melkein poistaa etukäteen! :/ Siks se on mulla suihkussa sillain et pesen yleensä eka jollain saippualla ja sit vielä tolla :)

      Poista
  8. Mun ihonhoidosta tulee sit erillisessä postauksessa, joten en niistä nyt sen enempää.
    Sen verran aattelin kommentoida, että mua harmittaa ihan vietävästi, että mun iho on niin hajusteherkkä, etten voi mitään kovin hajustettuja tuotteita käyttää :( Mua himottais hirveesti ostaa kaikkia kuorintoja, naamioita ja voiteita, jotka tuoksuu herkulliselta, mutta pelkään mun ihoni reagoivan niihin voimakkaasti. En pysty käyttää ees kovin hajustettua pesuainetta vaatteisiin, kun iho jo on läikikäs.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei! :( Kauheen ikävä ongelma, tuoksut on niin ihania ja mulle varsinkin tosi tärkeitä, niiden perusteella yleensä ostan kaiken, tai sitten purkin ulkonäön :) Jostain syystä niissä hajusteettomissa jutuissa on usein myös tosi tylsät purnukat, en tiedä miksi?! Simillä on muuten hyviä hiustenhoitotuotteita kivoissa purkeissa ja ne on yleensä just hajusteettomia :)

      Poista
  9. Freemanit on kyllä täälläkin ihan luottotuotteita, varsinkin naamiot ja kuorinnat ihania :-) Miten sulla on toiminut tuo St.Morizin itseruskettava? Pystyykö tuota levittämään käsin ollenkaan, oon kuullut että jämähtää aika helposti ihoon kiinni.. itse kun en omista semmosta levitysjuttua, mutta haluaisin niin testata tuota koska monet kehuneet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen välttään käsin levittämistä, mulla on kämmenet aina ihan mustat kun levitän tota!!!! :(( Aattelin hommata sellasen hanskan, mun kaveri on testannu sitä ja hyvin on toiminut kuulemma! Ite oon koittanu kumihanskoja, mutta jotenkin niillä on vähän outoo levittää sitä :D

      Poista
  10. Rasvoittuvatko hiuksesi nopeasti, jos käyt suihkussa joka päivä? :-) tai siis jos pidät vaikka pari pv paussia siinä. Pesetkö siis hiuksesi joka päivä? onko sulla pidennykset? :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Piakkoin on tulossa postaus hiustenhoidosta, siitä löytyy myös vastaukset näihin kysymyksiin, mutta ei rasvoitu nopeesti, enkä pese joka päivä hiuksia, pidän ne vaan meikinpoistokampauksella ja pannalla ylhäällä suihkussakäynnin ajan :) Käytän klipsipidennyksiä viikonloppusin :>

      Poista
    2. siis biletät vklp?;) ja mil kiharrat

      Poista
    3. Joo siis sillon kun juhlin. Kiharran ihan suoristusraudalla yleensä, välillä sellasella tikulla :)

      Poista
  11. Mun lempparituotteet on XZ Niiskuneiti selvityssuihke, Lushin Lemony Flutter -kynsinauhavoide, Ceridalöljy (apteekista), Lidlistä Cien kynsilakanpoistoaine.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi niiskuneiti selvityssuihke on mullekkin luottotuote, nyt yritän käyttää vaan noita muita vähän pois varastosta, mut heti ku nykyinen loppuu niin varmasti ostan taas :) Se on vaan PARAS!

      Poista
  12. Niin ja sitten tykkään käyttää ihonpuhdistukseen Decubalin wash -pesuvaahtoa ja käytössä on myös Elivon kosteusvoide, jota ei tarvitse ihan hirveästi laittaa kerrallaan. Mulla on ollut myös Decubalin jotain käsivoidetta, mutta se on ollut pitkään jo loppu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ookkaan kuullut tosta Decubalista ennen, ei vissiin ole ihan markettituote?

      Poista
    2. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

      Poista