maanantaina, joulukuuta 03, 2012

2 viikon ruokapäiväkirja

Viikko 1


Maanantai:
 
8:00 Mansikkarahka 180 g

12:50 Lihaperunasoselaatikko 400 g + ketsuppia

20:00 Puolikas paketti kananuudelia + hapankorppu, jonka päällä juusto ja kinkku + 2 kirsikkatomaattia


Tiistai: 

8:00 hapankorppu (kinkku, juusto), kirsikkatomaatti
Dietmix-maito sekotusta 4 dl
Banaani

12:30 tonnikalaa ja makaroonia ketsupilla 400 g, teetä maidolla ja makeutusaineella + joku suklaakeksi

18:30 sienikeittoa (pussista) ja 3 siivua paahtoleipää juuston kanssa


Keskiviikko:

8:00 paahtoleipä, juusto, 3 kirsikkatomaattia, mandariini, teetä.

10:30 lisää teetä.

12:30 tonnikalaa ja makaroonia ketsupin kera 400 g

18:30 125 g motsarellajuusto, aurinkokuivattua tomaattia, oliiveja, kirsikkatomaattia ja tavallinen juustonsiivu


Torstai:

8:00 3,5 dl dietmixiä ja täysjyväleipä juustolla ja kinkulla

12:30 tonnikalaa ja makaroonia ketsupin kera 400 g

Jossain välissä huimat 4 täytelakua.

18:00 Raxin ateria
Näitä lautasia oli luonnollisestikkin useampia.
20:00 Fazeriina suklaapatukka


Perjantai:

8:00 kaks viipaletta täysjyväleipää, välissä kinkku ja juustosiivu, mandariini, suklaakonvehti

13:30 Hesburgerin juustoateria ja paprikamajoneessi

22:00 sipulikeittoo ja paahtoleipää juuston kanssa


Lauantai:

14:15 mäkkärin juustohamppari, euron kana ja pieni suklaapirtelö

22:00 muutama coctailtikku ja lukemattomia annoksia alkoholia


Sunnuntai:

16:00 vähän kiinalaista

21:00 pari lihapullaa, vähän viinirypäleitä ja juustoa


Viikko 2

Maanantai:

9:00 Metvurstisämpylä ja mansikkarahka

13:30 Thai cube ja raejuustoo

19:00 pinaattikeittoo ja kaksi kananmunaa


Tiistai: (olin sellasessa seminaarissa koko päivän Helsingissä niin siellä oli ruokailut...)

6:00 puolikas kana-carsar-patonki (hyi saatana mitä sotkua, otin vahingossa väärän!!) ja frezzamocca

8:30 sämpylä ja kuivattuja banaanilastuja, appelsiinimehua

12:45 lounas, siinä oli vaikka mitä ihanaa
Ton lisäks oli parit muutkin lautaset...
14:00 jääteetä ja puolikas jotain pullaa

17:00 kuiva omenasiideri

22:00 vähän juustoo


Keskiviikko:

9:00 riisifrutti

13:30 kasvissosekeittoa ja raejuustoa

19:00 vuohenjuustosalaatti



Torstai:

9:00 mandariini

13:30 juustoateria hesburgerissa

20:00 puolikas paahtopaistisubi

+ suklaata


Perjantai:

9:00 maitosuklaavanukas

13:30 kasvissosekeittoo ja raejuustoo

20:00 dietmixiä reenin jälkeen

+ alkoholijuomia ja juustonaksuja


Lauantai:

10:00 dietmixiä

14:00 puolikas melt subi tarkoin valikoiduilla kasviksilla ja kastikkeilla

+ sipsejä ja alkoholia, juustoja, aurinkokuivattuja tomaatteja yms pientä kivaa pikkujouluissa


Sunnuntai:

06:30 toinen puolikas eilisestä subista

19:00 coctailpiirakoita munavoin ja kurkunsiivujen kanssa


Tiedän itsekkin, että mun ruokavaliossa ei oo käytännössä mitään muuta kun hiilihydraatteja ja kasvikset/hedelmät puuttuu tyyliin kokonaan. En oikeesti edes oo mikään nirso tms. (juu, enpä...) mutta mulla ei yksinkertaisesti oo mitään mielenkiintoo ruuan suhteen, ellei joku valmista sen mun puolesta tai mulla itellä oo parempaa syytä kokkailla kun itteeni varten, yhtälailla se nälkä lähtee hiilareilla ja teurasjätteestä prosessoidulla lihavalmisteellakin. Pidin viimeks samoihin aikoihin kaksi viikkoo ruokapäivistä, eikä se yhtään paremmalta näyttänyt, näitä tehdessä tulee aina syyllinen olo :D Yritän kyllä nyt jatkossa oikeesti vähentää tota ulkona syömistä ja lisätä noita kasviksia ja hedelmiä tähän meininkiin mukaan... On vaan niin hankalaa laiskalle, kun ravintoloihin on lyhyt matka.

Haluan lopuks pyytää, että älkää missään nimessä vaan sitten ottako mallia mun epäterveellisistä ruokailutottumuksista :)

16 kommenttia :

  1. Perjantai:

    13:30 kasvissosekeittoo ja raejuustoo

    + TUPAKKA nam nam. hahahah.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. toi röökin söin kyllä ilman noita kuoria ohohhoh

      Poista
  2. Siis ihmettelen kuinka kestät noin pitkiä ateriavälejä? Et syö kuin joinain päivinä kaks kertaa päivässä ja silloinkin jotain prosessoitua ja yleensä kuvaten "vähän".

    Siis en tiedä, että omistatko pakastinta, mutta jos omistat niin tee jemmaan itselles kotitekoista pizzaa, keittoa tai hampparipihvejä. Toi pizza on nimittäin ainakin kätsy, kun tulee baarista. Ei tarvii aina mennä raflan kautta kotiin ja ehdottomasti enemmän ravintoaineita. Keitto on helppo lämmittää esim. krapulapäivänä jos niitä harrastat. :) Siis se liha on kanssa toinen. Jos tykkäät kanasta, niin ei sen paistaminen ole iso homma. Aika kätsysti saa tehtyä kanasalaatin. Jos haluaa hifistellä, niin heittää hieman kuivaa leipää öljyn kanssa uuniin tai pannulle niin saa krutonkeja. Kastike(esim. kermaviili(edellisilllan sipsin dipit) joukkoon niin voilaa! Mutta siis oikeesti saisit NIIIN pienillä hommilla pienennettyä kuukausittaista ravintolalaskua ja esityisesti parannettua omaa fiilistä ravinteekkaammalla ruoalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyviä vinkkejä kyllä, kiitos näistä!! :))

      Niin ja noi ateriavälit..... ei mulla vaan oo nälkä, tai ainakaan niin nälkä, että vaivautuisin syömään :D

      Poista
  3. Oi että kun syöt niin vähän ): ja ravintoarvot kyllä ihan poskelleen. Luulen että rasvamittauksessa tulis aika korkeet lukemat, sillä melkoset sisäelinrasvat tollaesta ruokavaliosta kertyy kyl. Sun pitäis ny metsästää itelles sellanen kokki mies joka pitäis sut hyvissä ruuissa! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon miettinytkin tota rasvanmittausta tms, pitääkin salilla kysyä tehäänkö siellä :) Ja todellakin, tarvitten nimenomaan jonkun ihanan kokkimiehen! :P

      Poista
  4. Vastaukset
    1. Se on Fastin jauhetta, palautusjuomaa/ateriankorviketta... Välillä tulee darroissa/aamupalana kiskottua sitä jos ei muu maistu :D

      Poista
  5. pakko sanoa mut toi makaroonitonnikalaketsuppi- sörsseli näyttää oikeestaan aika hyvälle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ihan hyvää :D Vaikka näyttääkin koiranruualle :D

      Poista
  6. onhan esim. suklaakin tavallaan kasvis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ja olihan tossa suklaassa vielä mansikoitakin ;)

      Poista
  7. apua ku tullee nälkä ku kattoo näitä kuvia! :p

    VastaaPoista
  8. Haha naurattaa nää sun ruokapäiväkirjat! Oon ite ihan samanlainen syöjä, kerran tai kaks päivässä jotain ihan järjetöntä paskaa kitusiin että hengissä pysyy :D:D

    Ja toi rööki <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahahahah :D :D Ihana kuulla, että löytyy muita saman henkisiä! :D

      Poista