torstaina, tammikuuta 24, 2013

Huulimeikki

En oo ikinä ollut mikään hirveen kova käyttään huulipunia, mutta nyt vanhemmalla iällä kun ei ihan ripsari ja huulikiilto enää riitä, on tullu Tikkurilan värikartat ja laastit tutuiks ja siinä siivellä myös huulipunat on alkanu kiinnostaan.

Mun huulet on aina ihan sairaan kuivat, ne halkeilee ja luo nahkaansa kun mitkäki boakäärmeet, vaikka kuinka rasvais ja kuoritsisi.

Täydellinen huulimeikki kuitenkin alkaa huolellisella hoidolla, eli kuorinnalla ja kosteutuksella. Huulet voi kuoria monella tapaa, esim. vanhalla hammasharjalla, hienojakoisella kuorintavoiteella, sokeripalalla hieromalla... Ite käytän lämpimällä vedellä kostutettua karkeeta froteepyyhettä ja sillä hinkkaan kuivan ihosolukon pois.


Kuorimisen jälkeen, levitä huulille reilusti kosteuttavaa huulirasvaa, anna vaikuttaa jonkin aikaa ja pyyhi ylimääräiset pois paperilla.

Huulimeikin pohjalle voi käyttää jotain huulimeikinpohjustusainetta, näistä mulla kylläkään ei oo mitään kokemusta. Ite sipaisen vähän meikkivoidetta pohjalle.

Pohjustamisen jälkeen rajaan huulet. Jos huulten raja on epäselvä, levitä vähän peitevoidetta huulten ympärille, niin raja selkeytyy. Kannattaa valita huulipunan sävyinen tai vähän tummempi rajauskynä. Rajauksella voi korjailla huulten muotoa ja levittää sitä vähän sisemmällekkin, jotta meikistä tulee kestävä.

Mulla on ihan epäsymmetriset huulet, tai sit jotenki kuvakulma vääristää, en oo ikinä tutkinu mun huulia niin tarkkaan :D Ja väliäkö tuolla.

Huulipunan levitän ekan kerran siveltimellä, koska sillä saan noitten lävistystenkin ympärille huulipunat tarkasti renkaita kuitenkaan sotkematta, mutta koska pitkävartista sivellintä on aika hankala kuljettaa mukana, niin korjailen meikkiä aina ihan pelkällä huulipunalla. Yleensä noi "nurkat" pysyykin ihan hyvinä ja väri lähtee karkaileen lähinnä tosta keskeltä.

Ihan superkestävän lopputuloksen saa, kun painaa vielä ylimääräset huulipunat kasvopaperiin ekan kerroksen jälkeen, puuteroi huulet kevyesti ja levittää punaa vielä toisen kerroksen.

Tollanen joulunpunanen on mun suosikkia, pitäs käyttää useemminki.

Kirkkaan väristen huulten kanssa ei välttämättä silmämeikkiä tarviikkaan :)

20 kommenttia :

  1. Tykkään!:)) Itsekkin nyt vasta oppinut käyttää huulipunaa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä en ennen käyttäny varsinkaan arkena siis ikinä, nyt vasta oon innostunut :))

      Poista
  2. Oi että, tosi kivan väriset ja pirtsakkaat huulet! Hyvä vinkki tuo froteepyyhkeen avulla kuoriminen, täytyykin testata joskus itsekin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa testata ja saa olla sellanen ihan vanha ja karkee se pyyhe, ei mitään ylellistä Finlaysonia :P

      Poista
  3. Hahhaah mullakin on tollanen "vako" nenässä ku sulla :D mutta nenänpäässä XD heheee en ookkaan sulla aikasemmin huomannut :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mulla on tollanen, en oo kiinnittäny siihen ikinä mitään huomioo, joskus joku kaveri vaan alko inttään, että mulla on jotain likaa nenässä kun siihenhän tulee varjo :D:D:DD Sit siinä intettiin että "onpas/eipäs" kunnes tajusin, että mun kärsä vaan on ton mallinen :D

      Poista
  4. Sulle muuten sopii toi huulimeikki! Itsekin tykkään tästä tyylistä että vaaleemmat silmät, tummat huulet :)

    VastaaPoista
  5. Tuollainen kirkas punainen sopii sulle kyllä tosi hyvin! :)

    VastaaPoista
  6. ei vitsi, sulla on niin kauniin väriset silmät :) käyks sulle ikinä niin et ne vaihtaa joskus väriä? :D mulle käy!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei ne varsinaisesti vissiin mulla väriä vaihda, mutta kyllä ne näyttää eri valoissa tosi erilaisilta, ihan sellasista vaaleen harmaanvihreistä hyvinki kirkkaan sinisiin :D

      Poista
  7. itekkin oppinu vasta nykyään käyttää huulipunaa, tosin ite oon vielä pysyny niissä vähän vaaleemmissa. silmäs on muute ihanat:o

    http://inka-allornothing.blogspot.com

    VastaaPoista
  8. Tikkurilan laastit :''DD mun tarvis ostaa joku uus hyvä pohjalaasti kun alkaa noi edelliset loppuun. Ja sulle sopii ihan super hyvin toi kirkkaanpunanen "maali" :D mulla on niin isot huulet, että koko naama on pelkkää huulta jos laittaisin noin räväkkää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sulle just sopis ihan parhaiten joku kirkkaanpunane vaikka! :D Tai musta, goottihuulet xD

      Poista
  9. Näytät ihan vampyyriltä ton huulipunan ja noiden lävärien kanssa :D

    VastaaPoista
  10. Nuo huulet ei kyllä juurikaan imartele sua... Näyttäisi huomattavasti paremmalta jos olisi sun ihon väriin, yms valittu sopiva punainen. Pistää myös silmään vähän tuo huultenrajaus, koska varsinkaan tuon mallisia huulia ei pue, että on reunoissa asti rajaus vaan paremmin, että se rajaus "kaventuisi" reunoja kohti.

    No hate, just saying.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista, ihana saada (ilmeisesti) oikein ammattilaisen mielipide tähänkin! :)

      Poista