torstaina, tammikuuta 10, 2013

Lempiravintolat Tampereella

Tämä oli yhtenä toiveena joulukalenteria varten, mutta toteutan näitä nyt omaa tahtia. Joku olikin kysynyt jo linkitä blogisi -postauksen perään, mutta pakko myöntää, etten oo ehtinyt paneutuun yhtään niihin vielä kun ihanat ootte niin paljon mulle sinne blogejanne linkitelleet! Tulossa on kuitenkin ihan varmasti, kunhan mulla on aikaa niitä käydä läpi :) Mutta tämän postauksen pariin siis!


Syön aika paljon ulkosalla, mutta hirveen harvoin tulee käytyä missään fiinimmässä ravintolassa. Olis tietysti ollut kiva esitellä jotain sellasia, mutta halusin nyt kuitenkin laittaa ihan rehdisti top kolmosen niistä, missä mun tulee ihan käytyäkin.


Siipiweikot
Pieni ateria meediumina ristikkoperunoilla, kaksluisina jos saa valita, lisädippi ja pieni Pepsi Maxi kiitos! SW:ssä tulee käytyä välillä ihan luvattoman paljon. Joskus oikein hävettää kun taas tuli käytyä :D Mun ennätys taitaa olla 8 kertaa kahden viikon aikana, nyt oon pyrkiny vähentään varsin onnistunein tuloksin. Mun mielestä tätä ei tarvi sen kummemmin selitellä, tää on vaan yksinkertaisesti paras.


Café Europa

Europa on ihan täydellinen paikka viettää aikaa, siellä on mielenkiintoinen sisustus, aina ystävällinen palvelu ja rento ilmapiiri. Mesta sopii täydellisesti niin lounastreffeille tai kahvitteluun, afterworkeille kun illanistujaisiinkin. Viikonloppusin siellä soi välillä iha mielettömän hyvää musiikkiakin jos joku on soittelemassa. Täällä syön usein vuohenjuustosalaatin, se on ihan sairaaaan hyvä ja täyttävä, monien 'hienompien' paikkojen salaatit jää kakkoseks. Nyt on tullut syötyä useemman kerran tuollaista leipää, jossa on kaikkee hyvää täytettä, esim. vuohenjuusto-pesto, kana-aurajuusto...


Midways

Ihan perus kebabpitseeria keskustassa, kotimatkan varrella. Sillontällön tulee käytyä baarin jälkeen hakemassa evästä täältä. En osaa tarkemmin selittää, mikä niissä pitsoissa on niin spesiaalia, mutta ne nyt vaan yksinkertaisesti on parempia kun muualla :D


Mitkä on teidän suosikkiraflat Tampereella? Tai onko teidän kotikylässä joku ravintola, jossa tulee ehdottomasti poiketa jos siellä päin kulkee?

Kuvat ravintoloista ulkoopäin on Google StreetViewistä screenshotteja

52 kommenttia :

  1. Voi luoja että tuli nälkä!!! Mä rakastan wingsejä, ja mun yks suurimmista toiveista oliskin (maailmanrauhan lisäksi tietysti), että Buffalo Wild Wings tulis joskus Suomeen! Tai vaikka ihan heti!

    Mä olen käynyt Tampereella vaan kaks kertaa näin aikuisiällä, mut Classic American Diner (olikohan se sen niminen?) sulatti mun sydämen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aaahhah joo voi vitsi kun vois vaan kylpee siipikastikkeessa suu auki :D

      American Diner on kiva, en oo käyny siellä vaan melkein vuoteen :P

      Poista
  2. Oon ihan kade, kun Tampereella on niin kivoja ravintoloita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällä on onneks paljon kaikkia kivoja kyllä :>

      Poista
  3. American Dinner :D Vaikka sieltä lähteekin aina ihan ähkynä, mutta tykkään siitä sisustuksesta ja burgeritkin on hyviä !:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se sisustus on siellä kyllä niin kaiken kruunaava! :)

      Poista
  4. No suoskkeihin EI ainakaan lukeudu rax kun sieltä on lähdetty piipaa-autolla kerran pois :D Mutta forssalaisena muutaman kerran siellä käyneenä täytyy sanoa amarillo kun sellaista hienoutta ei täältä vorssan perämettästä löydy :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vai piipaalla :D Miks?! :D Mitä tapahtui?

      Mä oon käyny forssassa sellasessa kun Vorsmanni, tykkäsin paikasta :)

      Poista
  5. Hui, tää on aika vaikee oikeesti! Mut öö... Hookki ja sitten The Grill oli myös kiva paikka (oon käynyt sielä, spesiaalitapauksessa, muuten vähän liian turhan kallis paikka mun budjetille) öömm.. apua..en osaa valita Flamekin on ihan huippu! :))
    Oon muuten varmaan niitä harvoja tamperelaisia jolle ei maistu siivet :D:D Mä en osaa selittää miksen tykkää niistä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ei kaikki tykkää siivistä ja ihmettelen kyllä miksi :D Mä en oo käyny Grillissä ikinä, ei oo vaan tullu käytyä :) Flamessa oon käyny ja se on kans ihan hyvä :)

      Poista
  6. New York<3 Okei, oon käyny vaan kerran Tampereella ja ainoastaan tuolla, sekä toisessa paikassa jonka nimee en muista. :D Mutta palvelu ja ruoka oli loistavaa, ja muutenkin tykkäsin paikasta. Aion käydä uudestaan, kunhan Tampereelle eksyy. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kävin tos ennen joulu New Yorkista ja se oli menny iha alamäkeen, masennuin :D Ennen se oli mun suosikki :))

      Poista
  7. Mun lemppariraflat Tampereella on Europan lisäks Tivoli, American diner ja Vohvelikahvila (jos se lasketaan :D). The Grill ja kehräsaaren ravintola 931 olis semmosia minkä ruokia haluaisin joskus kokeilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vohvelikahvila on sellainen mihin pitää päästä käymään, kun oon siitä paljon kehuja käynyt mutten en ole vielä ehtinyt. Oulussa on sellainen paikka kuin Pannukakkutalo ja se kans kiinnostais :D.

      Poista
    2. Mun on pitäny kans tuolla 931:ssä käydä, mutta en oo vielä ehtinyt :)

      Poista
    3. Ja Vohvelikahvilassa on kanssa ihanaa!

      Poista
  8. Mun lemppareihin kuuluu New York, Crincos locos ja "Pikku-kiinalainen", eli siis siinä Saludia vastapäätä oleva kiinalainen. Se on Tampereen parasta kiinalaista ruokaa! NJAM.

    VastaaPoista
  9. Tarkotatko kaksluisilla siipiä? Ne "yksluiset" on koipia :)
    Mä en oikein tiedä mikä olis sellanen ruokapaikka, johon himottais nyt mennä. Tykkäsin Coloradosta siinä Aleksanterinkadulla (?), mutta se lopetti joku vuosi sitten. Mutta joku pizzapaikka olis ehkä Jankan Roseanne. Siellä on yllättävän laadukkaat pizzat "sellaseks" paikaks ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siipiä neki on täälä päin.

      Poista
    2. Anatomisesti ne on koipia. Ei kana pakaroilla paljon lennä.

      Poista
    3. Aaaah hienommista pitsapaikoista Napoli on kyllä ihana!

      Mut joo tarkotan niitä, missä on kaksi luuta :D Siipi kun siipi 8)

      Poista
  10. tää oli hyvä. koska pian reissu tampereelle eikä mitään hajua koko paikasta:D kiitti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa no toivottavasti tästä oli jotain helppiä, suosittelen ehdottomasti Siipiweikkoja siinä tapauksessa, ne on niin tamperelaista :)

      Poista
  11. Yks ehdoton suosikki on Sticky Wingers ja the Grillissä tulee myös usein käytyä. Kauppahallin pyörykkäbaari on myös ihan lemppari. Käyn sieltä usein hakeen töihin safkaa, en kyllästy niiden lihapulliin varmaan koskaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon käyny kahdesti Stickyssä, ekalla kerralla kokemus oli kamala, tokalla siinä ei ollu mitään vikaa, kolmannen kerran voin vielä koittaa joskus ja sit muodostan mun mielipiteen lopullisesti :P

      Poista
  12. Mä oon jumittunut panchoon :)
    Oonko mä ainoo Tamperelainen joka ei voi sietää siipiä? Iiks!
    http://thisshirtlovesme.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Et oo ainoo! Mäkään en tykkää niistä yhtään! :D

      Poista
    2. Aaaaah Pancho on kyllä kanssa ihana, sen ois voinu myös lisätä tähän :)

      En kyllä ymmärrä miten ette voi pitää siivistä!!! :D Mä rakastan niitä! :D

      Poista
  13. HOOK<3 parhaat siivet tampereella! ja pancho tietty yks. Myös perus amarillo on hyvä! Ja fransmanni. Äh liian vaikee ku niitä lemppareita on nii paljo :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo noita perushyviä on kyllä tosi paljon, mutta käyn aina vaan samoissa paikoissa, harvoin tulee testattua mitään 'uusia' :D

      Poista
  14. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että minkätakia pidät enemmän niistä kaksiluisista siivistä? Itse pidän yksiluisista "wingseistä", koska niissä tuntuisi olevan enemmän syötävää. :D Kavereiden kanssa aina mielenkiintoiset keskustelut, kun mielipiteet jakaantuu tässäkin asiassa! :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne kaksluiset on helpompi syödä, kun niistä saa etusormella ja peukulla kiinni ja molemmista päistä ja sit eka haukkaa siitä kapeesta reunasta molemmin puolin ja sit ne pidemmät sivut, sit erittelee vielä ne luut ja rääpii ne roippeet :D

      Poista
  15. Oi hitsi, American diner<3 Sinne voi lähtee tunnin ajomatkankin päästä ihan vaan, kun tekee mieli parasta burgeriä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana! :D Joo kyl sen vuoks voi jo vähän ajellakkin, ja mikäs siinä, automatkat on kivoja! :)

      Poista
  16. Ruby&Fellas on ihan loistava! Napoli kans pitsojen osalta ihan ykkönen. Siippareiden siipiä tulee usein syötyä kun se tossa vieressä on, mut jotenkin niiden kastike on mulle liian etikkaista, tykkään Hookin siivistä ja olutmarinoiduista sipulirenkaista yli kaiken. Huh kun tulee nälkä... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oo ikinä syöny Rubyssa, mutta monet on kehunu sen ruokia kyllä! Joo toi sw:n kastike on vähä erilaista, en muista enää mikä sen kastikkeen nimi on mitä ne käyttää, kun melke kaikkialla muualla on petee.... rakastan sitä siipiweikkojen! :D

      Poista
  17. Taisinkin joskus kesällä kommentoida sulle, että käytiin Plevnassa pyttipannulla. Se on ainakin tosi kiva paikka. Muuten Tampereella on tullut käytyä aika vähän missään syömässä. Pancho Villassa tuli käytyä joskus aika useinkin (Tammelassa ja siinä toisessa Hämeenkadun) mutta nyt ei oo tullut käytyä hetkeen. Jyväskylän Pancho Villassa oon käynyt nyt parin kuukauden aikana pari kertaa.

    Mua harmittaa ettei täällä meilläpäin oikeasti ole mitään ravintoloita missä kävis. No siis on muutama pizzeria ja muutama muu ruokaravintola, mutta ne on jotenkin ihan tosi ankeita tai älyttömän kalliita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niin sä sanoit sillon käynees siellä! Mä en oo ikinä testannu, pitäis kyllä :)

      Pancho on kyllä kiva, siellä on paljon kaikkee hyvää ja ei oo Panchon kanasalaatin voittanutta!

      Poista
  18. Cafe Europa näyttää ihanalta, ei oo jostain ihmeen syystä tullut ikinä käytyä..:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kyl käydä, se sopii mihin tahansa kellonaikaan ja tilaisuuteen! Rakastan sitä paikkaa :)

      Poista
  19. Vastaukset
    1. No äläpä, kun näitä kommenttejaki lukee..... :P~~~

      Poista
  20. Toi europan vuohenjuustosalaatti on ihanin!! Muutenkin siitä on tullu ehdottomasti yks mun lempparipaikoista :--) Äää pitää käydä noissa muissakin, mullakin on tampereella aina vaan pari peruspaikkaa missä käyn aina, nii ei tuu kokeiltua mitään eriä 8)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mun pitäs kans käydä vähä muissakin ravintolissa (esim. kiinalaiset /muut aasialaiset ravintolat yms yms yms) mutta aina tulee mentyä noihin lemppareihin! :D

      Poista
  21. Ei vitsit mitkä siipihimot tuli näitä kuvia katsellessa !! xD NAM.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo älä :D Alkaa itelläkin jo kuola valuun :D

      Poista
  22. American diner, muualla en oo Tampereella käynykkää syömässä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Daineri on kyllä hyvä, pitäs poiketa taas pitkästä aikaa, en o käyny melkein vuoteen :D

      Poista
  23. Melkein kaksi vuotta myöhässä törmäsin tähän artikkeliin mutta laitetaanpa silti Lempiravintolanii Tampereelta: Ravintola C, Bertha, 4 Vuodenaikaa, Näsinneula

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh! :P Mä en oo käyny missään noista, itseasiassa tuosta 4 vuodenaikaa en oo koskaan kuullutkaan!

      Poista