torstaina, tammikuuta 03, 2013

Vuonna 2013

Tänä vuonna mulla on pari uudenvuodenlupausta, ei mitään dramaattisia, mutta jotain pientä kuitenkin ja ajattelin jakaa ne täällä teidän kanssa :)

Vähennän dokaamista. Juhliminen on kivaa, mutta olin just viimeviikonloppuna käytännössä selvinpäin baarissa ja mulla oli oikeen mukavaa, uutenavuotenakaan en ollu paljoo kännissä ja oli tosi kivaa. Siis paljon kivempi herätä seuraavanakin päivänä kun jaksaa lähtee kaupungille pyöriin tai tapaan kavereita. Aiheutin vissiin pieniä traumoja oonalle tossa joku viikko takaperin kun tein sille laskelmia, miten paljon kaloreitakin alkoholissa on :D Esimerkiks jos tempaset illan aikana naamariin 0,5 litran pullon UFO-shottia (ok, kuka juo sitä myrkkyä pullollisen?), saat siitä 1050 kcal. Siinä sivussa nautit vähän vaikka juustoja tai sipsiä tms kivaa, baarissa vielä pari drinkkiä ja aamuyöllä pitsa huiviin niin siinä on vissiin päivän, ellei parinkin kalorit sulateltavana :D Laitto kyllä kieltämättä vähän miettimään. Eli siis, juhlia voi, siitä ei tarvitse kieltäytyä. Voi mennä tanssimaan ja moikkaan kavereita ja ryypiskelläkin, mutta ei perussuomalaiseen tapaan kaksin käsin.

Nyt kun mun mummi muuttaa Tampereelle (ensi viikon viikonloppuna!) alan käymään sen luona kylässä tosi usein. Ihan vaan hengailemassa ja muuta, ei kai siihen sen kummempia tarvitakkaan. Mummin kanssa on kiva viettää aikaa, mutta nuo vuodet kun hän asui Forssassa, tuli nähtyä ihan liian harvoin.

Liikkumisen suhteen pidän yllä saman trendin, minkä oon nyt löytäny. Oon aivan hulluna noihin jumppiin ja vitsi miten odotan jo kevättä ja kesää kun pääsen taas Kauppiin juokseen. Nyt siellä taitaa ollakin hiihtoladut :P

Meillä on töissä tällänen liikuntaskaba, jossa aina arvotaan jotain iikuntaan liittyvää tietyin väliajoin ja saa arpalipukkeen sen mukaan, miten on kerännyt 'pisteitä'. Arpaonni suosi mua tälläkertaa, sain pinkin 5 kg kahvakuulan ja valkopinkin jumppamaton! Alkaa varmaan venyttelykin kiinnostaan enemmän ja ootan innolla, mitä kaikkee tolla kahvakuulalla voi tehdä (pitääkin poiketa kahvakuulatunnilla, jos sais vinkkejä ;)) Tällä hetkellä en kyllä jaksa testailla noita, oli sen verran raskas combat tänään, että oon aivan poikki.

Mä juhlin tota vuodenvaihdetta menemällä ensin kaverin luo istumaan, siitä siirryttiin hänen kaverien tykö pirskeisiin, käytiin Laukontorilla katsomassa ilotulitus ja yöllä lähdettiin vielä Fat Ladyyn jatkamaan ja siellä meni taas jonnekkin pilkkuun asti ja jatkojen kautta kotiin. Aamulla kun heräsin, oli jotenkin ihan sairaan hyvä ja 'uudistunut' fiilis, sellanen, että tästä vuodesta tulee paras vuosi ikinä! Vaikka viimevuodessa oli paljon hyvää, sisältyi siihen paljon kärsimystäkin.

Kauheen paljon tekstiä, eikä mitään kuvia laittaa :D Tässä parhaat rakettikuvat:

Tää on kun joku alkuräjähdys tai maailmanloppu tms, paras on noi ihmiset tuolla kukkulalla seuraamassa kun noutaja saapuu :D :D :D Hajoiltiin tälle ihan sairaan paljon :D

Tästä kuvasta pisteet mun ystävälle Ainolle, mä en saanu ollenkaan kuvaa noista sydänraketeista! Tää on niin hieno!


Millaisia lupauksia tuli tehtyä vuodelle 2013? Elämäntapamuutoksia tai muuta?

21 kommenttia :

  1. kiva että voit viettää mummosi kanssa sit enempi aikaa ,mulla molemmat mummot ja papat kuollu ku olin pieni tai toista pappaa en oo koskaan nähny
    kivan palkinnon oot voittanu
    mielelläni kuulisin tuosta kahvakuulasta lisää

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon tekemässä jotain postausta mun harrastuksesta tossa kun ehdin/jaksan niin voisin laittaa siihen jotain tosta kahvakuulastain! :)

      Poista
  2. Eikä! Yritin tiirailla koko ajan missä menet et olisin tullu moikkaamaan blogilukijana, ja samoissa paikoissa oot liikkunu! Huono onni tällä kertaa :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä pyörin vähän sellasissa paikoissa, ettei mua löydä sieltä seasta niin helposti :P Tuut moikkaan sit jos joskus törmäillään! 8)

      Poista
  3. Miten sait lukijoita sun blogiin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmaan ihan kirjottamalla blogia :DDDD

      Poista
    2. Jaoin flaijereita hämeenkadulla ja mainostin demis

      Poista
  4. niin no tarkotinkin lähinnä että miten porukka on saanu tietää tästä blogista -.-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei vaan, en mä osaa sanoo.. onhan tää mulla kauan ollut, niin pikkuhiljaa ja varmaan bloggaavien kavereitten kautta tullu aika paljon

      Poista
  5. Mua naurattaa vieläkin toi alkuräjähdys kuva :''DD noutaja saapuu hakeen tamperelaisia, sielä ne seisoo odottamassa :'D vois vaihtaa ton tähän koneen taustakuvaks.. hitsi munkin pitäis hankkia tollanen matto kotiin, vois venytellä yms tehdä kaikkia vatsoja kotonakin (ihan kun niitä ei ilman tota mattoo vois tehdä) mut olis mukavampi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koitin tota mattoo tänään ja sen kanssa on tosi hyvä kyllä tehdä, ihan erilainen kun maton päällä tai sängyllä (niinkun mä yleensä :DD) kun toi materiaali on sellasta "oikeeta" eikä mitään liukasta tai liian pehmeetä/kovaa!

      Poista
  6. Heei nyt kun oot alkanut treenaamaan näemmä ihan kunnolla, niin olis ihanaa jos puhuisit blogissakin sun liikkumisesta enemmän. Oon ymmärtänyt että et oo ennen ollu kovinkaan ahkera liikkuja (ilmeisesti et urheillut ollenkaan). Mä oon ite ollut kanssa just sellanen etten oo kiinnittänyt liikkumiseen tai syömiseen ollenkaan huomiota kun oon ollut semi hoikka ilmankin. Nyt kuitenkin muakin on alkanut kiinnostamaan vähän noi terveelliset elämäntavat ja onhan se totta että hyväkuntonen ihminen näyttää paljon paremmalta kun ruipelo ilman minkäänlaista peruskuntoa. Tää sun liikuntainnostus tuli siis mulle lukijana just hyvään saumaan, inspiroit mua! Luin aiemmin sadun blogia, enkä oo vielä löytänyt mitään liikkumista sivuavaa blogia mikä mua kiinnostais. Ihan vaan jo sekin että tuot blogissa ilmi sun urheilukiinnostusta, inspiroi mua ihan älyttömästi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo todellakin pistän jotain ton tyyppistä vähän pidempääkin postausta tai useita pienempiä tuleen, koska oon tosiaan niin innostunut ja onnellinen kun vihdoin oon löytäny mun jutun! :) :) Ihana kuulla jos sä oot saanut tästä inspiraatioo! Mulle varmaan Satu toimi alunperin inspiraationa ja harmittaa kun hän lopetti bloggailun :) Pistän ihan pikimmiten aiheesta tuleen juttua :)

      Poista
  7. Heippa! Kiitos kommentista :-) joo niin taidan olla sielä comsussa aika usein! Hahha!:) mutta joo ne marjat on ihan normi ruokakaupasta:) ainakin Stockan herkusta, sokokselta herkusta ja isoista Prismoista/cittareista saa noita. Pähkinäpussien lähellä, noi oli valkoisessa pussissa! Voit käyttää kyllä ihan mitä vaan kuivattuja marjoja + pähkinöitä tai kuivattuja hedelmiä! Se suklaa oli ihan kauhian hyvää.. Söin koko setin jouluaattona!!:)

    Kahvakuulasta mäkin osaisin antaa vinkkiä vaikka miten paljon, pitäs vaan saada postaus aikaseks :D 5 kg riittää varmaan aluksi, mutta mäkin teen nykyään aina 8 kg ja välillä 12 kg kuulalla :-) mistä tuon ostit??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kahvakuulan sain töistä lahjaks sellasesta "liikuntaskabasta", mutta se on vissiin hankittu Anttilasta :P Kattoinkin youtubesta videoita tohon liittyen ja löysin ihan hyviä opastusvideoita, pitää vielä poiketa kahvakuulatunnilla joku kerta kun ehtii 8)

      Täytyykin käydä tosta stockmannilta kyttäilemässä noita kuivattuja juttuja, tollasia suklaajuttujahan olis hyvin voinu tehdä vaikka joululahjaksikin :) Tai mikä ettei tupareihin yms kun niitä kuitenkin pitkin vuotta tulee! :)

      Poista
    2. Niimpä! :) joo meillekin tuli joku Tokmannin mainos, että kai sieltä saa.. Tosin vain 8 kg asti mutta saisin mä silläkin jo hyvän treenin:)

      Poista
    3. Mulle riittää toi 5kgkin aivan hyvin, varsinkaan käsissä mulla ei oo yhtään voimaa! :D

      Poista
  8. hei! tuli mieleen, että oletko sä joskus asunut hämeenlinnassa hirsimäessä, kun ihan kun olisin joskus sut siellä nähnyt:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ostin sieltä asunnon syksyllä 2008 ja joulukuussa 2010 myin sen ja muutin pois :) Siinä Metsälammenkadulla, vaaleensinisissä rivareissa asuin entisen poikaystävän kanssa :)

      Poista
  9. missä kohtaa olit kattelees ilotulitusta? :D mietin vaan että eikai noi kukkulat tos kuvassa oo niitä mis kaverin kaa edustettiin komeesti, lenneltiin alas kuperkeikoilla all the time.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Öööö tosi vaikee selittää! Mä en osaa itseasias selittää nyt yhtään :D sen satamakadun pääs talon kulmalla?! :D:D:D:D:

      Poista