torstaina, huhtikuuta 11, 2013

Dark skies

Mun kirjotusinspiraatio on ollut pitkään hukassa yhden mieltä varjostavan asian takia, niinkun kerroin tuossa edellisessä postauksessa. Mitä kauemmin edellisestä postauksesta on kulunu, sitä vähemmän huvittaa tulla kirjottaan mitään. Vaikka kaikkee kivaakin on tapahtunut, oon shoppaillut kivoja juttuja, joita olisin voinut esitellä ja muuta vastaavaa. Aina kun mulla on ollut tällänen "kausi" meneillään, on hommat alkanu rullaan ja juttu luistaan blogin puolella, kun oon asiasta tänne purkanu paineita, niin käy varmasti tälläkin kertaa. Töihin liittyvät asiat ei kuulu tän blogin sisältöön, mutta nyt kuitenkin täytyy liipata sinne suuntaan.

Kuvitus ei liity aiheeseen, nää on taas tätä kännykkämateriaalia lähimenneisyydestä.

Oon tiennyt tän jo melkein pari kuukautta ja vähän downshiftannu asian kanssa, mutta nyt tää alkaa iskee päin naamaa aika ikävästi. Mun työpaikan sijainti siirtyy Helsinkiin 15.4.2013, eli ensi maanantaina.

Pääsiäisviikonlopun vietin Seinäjoella ystäväni Petrin luona. Viime vierailusta olikin jo aikaa! Oli ihan sairaan mukava viikonloppu, juomaa, ruokaa, hyvää seuraa ja Uuno Turhapuroelokuvia - niinku aina :D

Mitä tää tarkottaa käytännössä ja mitä vaihtoehtoja mulla on?

Työmatka pitenee viidestä kävellen suoritetusta minuutista kahen tunnin junassa hikoiluun per suunta. Alan nyt painaan duunia ma-to 10h päivät, eli päivät matkoineen venyy neljääntoista tuntiin. En voi pitää mun koiraa - en, vaikka tekisinkin viitenä päivänä 8 tuntia. Koira menee mun isälle asumaan toistaiseksi. Vaikka viikonloput pitenee päivällä, mulle ei jää _mitään_ vapaa-aikaa.

Domino vietti pääsiäisensä Ainon luona täällä Tampereella, niillä oli ollut ilmeisen riehakasta, kun koira oli aivan väsynyt koko maanantainkin vielä! :D
 
Mä haluan oikeesti jatkaa nimenomaan tossa työssä. Uuden työn ettiminen ei oo helppoo (tai no okei, löytyyhän niitä mutta...) ja työttömänä loisiminen ei oo vaihtoehto.

Muutto Helsinkiin ei tuu kuuloonkaan. En tunne sieltä ketään. En välitä koko kaupungista... Muutamat tossa jopa ihmetteli, että mikä mua täällä pidättelee, eihän mulla oo perhettä tai miestä ja sieltä voisin löytääkkin jonkun kivan miehen yms yms. Wtf, on mulla sinkkunaisenakin oma elämä, joka nyt vaan sattuu jostain syystä oleen Mansessa.

Asukuvaa lauantailta.

Aluksi olin tota mieltä.

Yhtenä iltana mietin näitä juttuja ja porasin siinä kurjuuttani. Aamulla kun heräsin, mulla oli sellanen miksi EN muuttais sinne sittenkin -fiilis? Ajatus alko peräti innostaan!

Nuorena kun muutin Hämeenlinnaan, en tuntenu sieltä _oikeesti_ ketään, paitsi sen aikasen poikaystäväni, jonka kanssa muutin sillon yhteen. Kavereita saa aina. Tutustuin muutamaan aivan ihanaan ihmiseen ihan sillä, että ne oli töissä mun lähikaupassa. Aina jäin heittään kaupassa nille läppää, pian moikkailtiin jos nähtiin kaupungilla ja siitä se vaan lähtee. Varmasti teidän lukijoidenkin joukossa on joku ihana, josta saisin seuraa arjen keskelle ja vaikka viihteelle! Niin ja erästä Anskua alan ainakin tykittään treffikutsuilla! ;D

Ei matka pääkaupunkiseudulta Tampereelle pitkä oo (paitsi päivittäin kuljettuna suuntaan ja toiseen) ja on Facebookit, blogit, puhelimet..... Yhteydenpito ja kulkeminen on tehty niin helpoks ja viikonloppusinhan sitä ehtii kyläileen suuntaan jos toiseen.

Lauantaina nautimme sivistyneesti roséviintä.
Jos meno isolla kirkolla ei miellytä, aina pääsee takasin. Oon asunu joissain kämpissä niin lyhyitä aikoja, pari vuotta sitten puolen vuoden aikana muutin kolme kertaa.

Tärkeimpänä kaikista, saan pitää mun koiran, koska siitä en missään nimessä suostu luopuun, se on ollu mun ystävä jo niin monta vuotta ja aina ollaan huolehdittu toisistamme, ei ystävää niin vaan hyljätä.

Sunnuntaipäivällisen jälkeen katottiin porukoitten kanssa Django ja Tarantino -linja jatkui myös kotona Pulp Fictionin parissa. 4,5/5 molemmat, Tarantinon leffat on sairaan pitkiä ja jotku kohtaukset kestää tuhottoman kauan, niistä lähtee puolikas piste.

Oon vähän kattellu kämppiä PK-seudulta ja sillälailla, mutta en oo tehny kummempia asian eteen... Vielä. Mut mitä sitä itteensä kusettaan, jos mä keksin jotain älytöntä, niin hyvin varmasti sen toteutan. Nopeet päätökset ja juonenkäänteet on mun juttu, sillon tuntee parhaiten elävänsä.
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä TE tekisitte mun tilanteessa? Entä onko teistä kukaan joutunut tälläsen päätöksen eteen ja miten toimit silloin?

Niin ja pieni ps. Jos tiedät sun kaverilta/tutulta/mitätahansa vapautuvan kohtuuhintaista yksiöö sieltä suunnilta niin saapi laittaa mulle vaikkapa meiliä tai tänne vinkata ;)


Oiskohan tää blogihiljasuus ollu tässä :)

100 kommenttia :

  1. No itsehän en varmaan jatkaisi työpaikassa jollei se olisi joku unelmien duuni..Mutta siinä tapauksessa muuttaisin perässä:) Ja itte asun helsingissä, kiva kaupunki tää on! Ei Tampereen kokosesta kaupungista tänne muutto pitäs mikään kauhia shokki olla :)
    Tsemppiä kämpän etsintään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos!!! :) toivotaan, että löytyy ja mielummin nopeasti! :)

      Poista
  2. Mä lähtisin ja äkkiä :D
    Ei vaan, kyllä mä muuttaisin edes vaikka kuukaudeks ulkomaille tai vaikka edes johonkin toiseen kaupunkiin, jos mulla olis siihen mahdollisuus, mutta kun ei ole eikä tule. Nauti vapaudestas päättää, oli päätös mikä hyvänsä!

    VastaaPoista
  3. kyllä muakin aluksi kauhustitti muuttaa hesaan pieneltä kylältä ei siis edes kaupungista.(tosin puolison kanssa)Hyvin kuitenki oon viihtyny ja nyt 10 vuosi menossa.Uskon että saat ystäviä jos päätät tänne muuttaa jo blogisi kauttaki jo varmaan tulisi.Aika kova matka kulkee tota väliä mutta jokainen tekee päätöksen ja se ei varmaa ole helppoa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai oot jo niin kauan asunut siellä! Kiva kuulla, että olet viihtyny! :>

      Poista
    2. juu töiden perässä oli pakko pieneltä paikalta lähtee vaik aluksi kauhistutti mut hyvin tottunu,asuminen on kyl kallista mut ei sille voi mitään

      Poista
  4. Mää oon ite kans Tampereelta ja asunu täälä seudulla aina ja jostain syystä vihaan Helsinkiä kaupunkina. Tai no, en ehkä kaupunkina, mutta aina kun oon siä suunnalla ollu niin ihmiset ja se fiilis siälä on vaan niin erilaista ku täälä, että en tunne sitä ollenkaan omaks paikaks. Siks mää oon aina sanonukki, että en tuu koskaan muuttaan sinne. Varmasti siä on sellasiaki paikkoja, jotka on ihan mahtavia ja varmasti sellasia ihmisiäkin, jotka on ihan mahtavia, mutta kyllä koti on aina koti.

    Mulla ei myöskään oo tällä hetkellä parisuhdetta, joten sekään ei tossa tilanteessa estäis mua muuttamasta, mutta kaikki muu kyllä. Mää ite vaan rakastan, elän ja hengitän tätä Tamperetta, että en osaa kuvitella asuvani missään muualla. Mulla on kaikki täälä. Ulkomaille voisin muuttaa ihan heti, mutta Suomen sisällä... Ei, emmää vois jättää tätä paikkaa.

    Sää oot kohtuullisen pahan paikan edessä, koska toi jatkuva junamatkailu - vaikka kohtuu lyhyt matka onkin - tulee varmasti tökkiin jossain kohtaa. Ei mun mielestä oo mitään järkee tuhlata yhtä kolmasosaa elämästään junassa istumiseen. Varsinkin, jos on mahdollista tehdä joku muu ratkasu. Ja jos se työpaikka on oikeesti sellanen, mikä sua kiinnostaa ja jota haluat tehdä myös jatkossa ja jos Helsinkiin muuttaminen olis ainoo vaihtoehto miten voit pitää Dominon niin I'd say go for it. Ei se Helsinki kuitenkaan niin kaukana oo, ettetkö sää pääsis sieltä koskaan takasin moikkaan kavereita ja perhettä. Ja vaikka omat kokemukset onki vähän huonompia siitä kaupungista niin ihan varmana sillä on tarjota myös se kolikon kääntöpuoli. Life is what you make of it.

    Tsemppiä päätöksentekoon ja kerro ihmeessä sitte kuinka käy! Ei ne uudet maisemat hyvän työn perässä voi mikään maailman paskin ratkasu olla :) Tai jos onkin, niin Tampere on ja pysyy täälä ja kotio on aina kiva tulla pienen seikkailun jälkeen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tottakai mä jaan tänne ajatuksia ja kerron miten tilanteet etenee, voihan olla, että tapahtuu jotain ihan muuta! :D

      Ja nimenomaan, täällähän tää Tampere on ja pysyy! :D

      Poista
  5. muuta ihmeessä! et sä oikeesti kauaa jaksa tota ettei oo vapaa-aikaa :( ja saat tosiaan pitää sun hauvan :3 ja uuden elämän alottaminen jossain muualla voi olla ihan hyväkskin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, ties mitä hienoo sieltä löytyy!!! :))

      Poista
  6. Itse puhun muuton puolesta nimenomaan kokemuksen vuoksi. Itse muutin reilu vuosi sitten Tampereen suunnalta Helsinkiin enkä tuntenut täältä ketään. Mukana ja muuton syynä oli kuitenkin poikaystävä, joka nykyään on kuitenkin ex :)

    Erosta huolimatta olen yhä Helsingissä enkä ole lähdössä millään, sillä tästä on tullut todellinen koti. Olen saanut hirveästi ihania ystäviä ja aamu töihin kävellessä mietin vain sitä miten paljon rakastan koko paikkaa ;)

    Päätös on kuitenkin sinun ja tämä oli tällainen mainospuhe, mutta olisi mukava törmäillä mikäli täälä pyörit :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, että sulla on tollanen kokemus että viihdyt siellä niin hyvin, ettet oo lähtemässä! ja todellakin törmäillään kun alan pyöriin siellä päin!!! :P

      Poista
  7. Muuttaisin helsinkiin ! Tässä on joku pieni kämppä :D http://www.asuntoilmoitukset.com/fi/detail.php?id=34548

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tosta kämppävinkistä!!! :P Varsinkin toi sivu oli mulle ihan uusi tuttavuus! :))

      Poista
  8. Mullakin herää mieleen, että miksi ei? Mikä sua periaatteessa pidättelee? :D Mekin ollaan muutettu vuoden sisällä nyt 3 kertaa ja nyt neljäs kerta on ilmeisesti tulossa, ja asunnon etsiminen on ollut ihan perseestä kun haluat sen joltain hyvältä alueelta (lapsiperhe) ja meillä on koira, ja koirasta en luovu vaikka huonoina päivinä se on ollu mielessä kun tuntunut ettei mistään löydy kämppää johon suvaitaan eläimiä. Mä veisin varmasti salaa ton rakin sinne, ei kukaan sitä huomaa.. :D Mutta teet miten itse tunnet parhaiten! Mä ehdotan et lähde vaan, ei kai siinä mitään menetettävääkään ole! :) Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo! :D Kiitos ja toivottavasti tekin löydätte ihanan asunnon! :)

      Poista
  9. Sun tilanteessa mä kyllä muuttaisin. Ite en todellakaan jaksais sitä junassa eestaas istumista ja varsinkaan sitä, että päivät tulis käytännössä olemaan sitä, että istuu junassa, käy töissä, istuu vähä lisää junassa, nukkuu ja taas sama seuraavana päivänä..

    Itse muutin neljä vuotta sitten Helsinkiin Seinäjoelta, enkä mäkään täältä ketään tuntenut! :) Mun mielestä Helsingissä on ehkä vähän se huono puoli, että kun on vakitöissä eikä esimerkiksi opiskele, on hitusen verran vaikeempaa saada kavereita. Itselleni se on ollut kaikista vaikeinta, enkä mä oo löytänyt kuin pari hyvää ystävää tän muutaman vuoden aikana. Eikä niidenkää kans tuu vietettyä aikaa niin paljoa loppujen lopuksi. Tietysti omasta aktiivisuudestaanhan tääki on loppujen lopuksi kiinni :))

    Tervetuloa vaan Helsinkiin jos tänne päädyt muuttamaan. :) Älä stressaa liikaa, niinku sanoitki niin takas Tampereellehan pääsee aina jos siltä tuntuuki!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo just toi mitä ylimmässä kappaleessa sanoit, ihan turhaa suorittamista, kyllä vapaa-aikaa pitää olla! :)

      Koitan olla parhaani mukaan stressailematta, kyllä ne asiat siitä lutviutuu, kuten aina :)

      Poista
  10. Hmmm.. Mun on vähän vaikee sanoo, koska oon vaihtanu työpaikkoja monta kertaa enkä pahemmin oo työelämässä ollukkaan. Mutta, sinuna ehkä ottaisin riskin ja muuttaisin Stadiin. Itelläni oli joskus mahdollisuus päästä Lontooseen opiskelemaan, mutta en menny ja se harmittaa mua näin jälkeen päin, olis ollu mahdollisuuksia vaikka mihin. Elämä on kuitenkin lyhyt, kannattaa ottaa aina pieni riski ja kattoa mitä käy! Tsemppiä, ja tosiaan, voithan sä aina palata sieltä Treelle takasin jos haluut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainoo riski, mitä nään tässä muuttamisessa on se, että ihastun kaupunkiin ja löydän miehen sieltä, enkä enää ikinä pääse takas Tampereelle! :o :D Se jää nähtäväksi! :P

      Poista
  11. Lol :DD Joo voin lähte treffeille ;))))))))))) Ootas vastaan sun s-postiin tässä juuri kohta. Hehheh olen vähän humalassa kun tulin juuri tuolta Aussie Blog Awardseista ja siellä oli ilmaissta ja HYVÄÄ juomaa. Joo mutta nyt se sähköposti! juu en tiedä miksi kirjoitin tämän

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai sä olit siellä! :D Hitto sentää! :D Romanttiset deitit sitten ;----))

      Poista
  12. "Baby please don't go..." :D eivaan meet kokeileen miltä tuntuu! Ainahan voit muuttaa takas tänne jos se arki ja oleminen siä ei ookkaan kivaa :) sulla ei ole siis mitään menetettävää ainakaa jos lähet. Me muut vaan tavallaa menetetää sut mut ehkä voidaan tän kerran se sulle suoda...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Te voitte sitten tulla aina mua kattoon ja tottakai mä tuun kattomaan teitä! :P Ja onneks on kaikki intternetit sun muut! :>

      Poista
  13. Voii onko mun lempibloggaajani lähdössä Helsinkiin :( <3! Ei mut jos oikeelta tuntuu, niin mikä sua täällä tosiaan pidättelee :). Elämä on liian lyhyt jäädäkseen jahkailemaan, kyllä sä sieltä sitten takaisin pääset jos ei tunnukkaan hyvältä ratkaisulta. Tosin oon itse ihan samanlainen nopeita ratkaisuja tekevä ja fiiliksen mukaan menijä, etten ehkä oo hyvä antaan järkeviä elämänohjeita ;).. ps. mua saa myös vinkata jos tosissaan aiot lähteä, sillä olisin erittäin kiinnostunut yksiöstäsi :DD! Kauhee asunnonmetsästys kun kesäkuuhun mennessä pitäisi joku kämppä löytää :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä pistän sulle kyllä heti messagee jos käy niin hienosti, että ens kuun aikana löydän jonkun kämpän, koska itekki pääsisin siinä 1.6. varmaan aikasintaan muuttamaan! :))

      Poista
  14. Ooh, sjoki mainittu! Kaskun en tullut törmättyä suhun kun vietin kans pääsiäisviikkoni siellä kotona!

    Ja tosta muutosta työn perässä. Seinäjoella kans Fazer lopetti toimintansa pari vuotta taaksepäin, sain vakituisen paikan Hyvinkään Fazerilta sisäisesti, joten edessä oli muutto pohjanmaalta etelään. Kavereita sain työpaikalta, tuttuja ei ollut Hyvinkäällä juuri, muutama Helsingissä. Enpäs sitten kovin viihtynyt etelässä, 11kk asustelin siellä ja sitten palasin takaisin kotikonnuille päin :D

    Yksinkertaisesti perhe/ystävät voitti vakituisen työpaikan. PA olen tällä hetkellä osa-aikaisena opiskelijana/työntekijänä, mutta rakkaimmat ihmiset on 250km lähempänä :)

    Mutta kokeilemaan vaan jos mieli tekee! Kantapään kautta opittu että kotiin voi aina palata!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh! :D Karmassa sitä tuli hengattua......... :D

      Ja niin totta, takasin pääsee aina! :))

      Poista
  15. Mä olen hieman hämilläni tästä nyt :) Siis sillain HYVÄLLÄ TAVALLA!! Vaikka hyyyvin harvoin talvisin Helsingissä käynkin, ehkä me törmätään ;) Vaikka sitten Helsingin yöelämässä, mistä sitä tietää... Hah.
    Mutta sun sijassas, mä lähtisin! Tai no, helppohan mun on sanoa. Lähtisin ainakin kokeilemaan, miltä se tuntus. Kuten sulle on jotkut sanoneetkin, helppoa se vielä on, kun ei ole miestä, eikä lapsia, vaikka aika tökeröstihän se on sanottu. Sulla jäisi koko tähän asti rakennettu elämä ja aloittaisit ihan uudelta pohjalta. Ihan uusi alku. Vähänkö siistiä! Jokaisessa asiassa on hyvät ja huonot puolet, ja teet JUST niin kuin susta itestäs parhaalta tuntuu. AINA sä voit palata takaisin Tampereelle. Mutta kuten sanotaan, ei se ota, jos ei annakaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo me TODELLAKIN törmätään, ainakin kesällä, ellei talvella :D Talvella nyt muutenkin pitää olla talviunilla ;>

      Tuntuu, että mun elämä on täynnä uusia alkuja :D Mutta minkäs sille mahtaa, sillon on mentävä kun on henki päällä! :P

      Poista
  16. Itse muuttaisin Helsinkiin, koska haluaisin juurikin pitää koirani ja oikeasti uusin ihmisiin tutustuu helposti ja se välimatka ystävien näkemiseen Helsingistä Tampereelle ei ole niin suuri.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä näkökulma, kiitos kommentistasi! :)

      Poista
  17. Oon muuttanut Pohjois-Savosta Helsinkiin opiskelemaan ilman että tunsin pääkaupunkiseudulta ketään. Nyt mulla on ihana mies, ystäviä ja kavereita, joista tykkään tosi paljon ja on ollut tosi kodikasta (vaikka tosin siirryinkin Helsingistä tähän Espoon puolelle mutta kuitenkin) enkä enää haluaisi pois. Siispä kannustan muuttamaan, sulla nimittäin palaa hermo tohon duunimatkaan parissa kuukaudessa :/ Hyvin se menee, ihmisiin tutustuu aina, saat pitää Dominon ja kivan duunin. Iso tsemppi sulle Anniina :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempeistä ja mä niin tiedän, mulla on jo palanut hermot siihen matkaan, ennen kun se on edes alkanutkaan! :D

      Poista
  18. Sun tilanteessa mä muuttaisin ja ottaisin muutoksesta kaiken irti. Jos alkais myöhemmin kaduttaa, toteisin ettei asioita pidä katua ja että varmasti se ratkasu on antanu mulle paljon ja sitten muuttaisin takaisin Tampereelle (tai mahdollisesti johonkin muualle) :)

    VastaaPoista
  19. Stadiin vaan! Kannattaa katsoa kaikki kortit, joita elämä tarjoaa... :)

    VastaaPoista
  20. hmm täytynee sanoa, että sulla on hankala tilanne :/ oon ite muuttamassa kans syksyllä helsinkiin, koulu olis siellä odottamassa ja saan kaverista kämppiksen, joka siis on asunu siellä jo vuoden eli vuokra menee onneks puoliks, koska siellä on niin törkeet hinnat..!!! tää mun kaveri on lähössä tammikuussa vaihtoon, et jään sit ite kans vähä loukkuun et mitäs teen ku ei köyhänä opiskelijana paljo maksella 800e vuokria kuussa:(
    mutta jos olisin sä, niin varmaan muuttaisin sinne helsinkiin, tietysti alkuun joudut ravaan tre-stadi-väliä kun ei sieltä niin vaan kämppiä hommata.. tietysti en tiedä jos sulla on jotku hirveet säästöt:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä niitä solukämppiä löytyy ja varmasti löydät jonkun kämppiksenkin, vaikka koulusta sitten! :)) Älä suotta vielä huoli, aikaa on! :)

      Joo no ei ihan sellasia säästöjä löydy, että ostasin tostanoin jonkun kämpän ;D Mutta eiköhän joku vuokraluukku luulis suhtjoutusaan löytyvän! :)

      Poista
  21. Huh, mistähän alottaisin! Ensinnäkin ihan samat fiilikset oli kun sulla. Sain mun unelmien opiskelupaikan Helsingistä, mutta kaikki elämä oli Tampereella. Mietin että miten onnistun tasapainolemaan uudessa kaupungissa kotiutumisen ja ystävien yhteydenpidon kanssa.

    Mutta en voi sanoa muuta kun et en ole katunut muuttoa päivääkään! On niin virkistävää kävellä kadulla, kun ei aina tiedä mitä nurkan takana on. On ihanaa lähteä koko viikonlopuksi tapaamaan rakkaimpia ihmisiä. On ihanaa säilyttää ne hyvät asiat ja samalla ottaa etäisyyttä ikäviin asioihin.

    Tuntuu et mun ei ole tarvinut valita, vaan sain kaiken. Uuden sivun elämään ja parhaat asiat vanhasta mukaan :) Suosittelen, eteenpäin kulkeminen on aina hyvä. Ah, tulipa herkkää, mutta tää asia on vaikuttanut muhun niin paljon. Onnea asunnon etsintään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin sullakin oli se! Miten en muistanutkaan!

      Kuulostaa niin ihanalta, että tää valaa muhun entistä enemmän uskoo, että kaikki tulee meneen mainiosti! :) Kiitos kommentista!!! :)) <3

      Poista
  22. Oi, rohkea veto! Varmasti tulee olemaan vaikeata aluksi, kun muutos on niin suuri ja pitää totutella asumaan yksin Helsingin hälinässä. Mutta ehkä tämä tekee ihan hyvää? Ainahan voi muuttaa takaisin, kunhan antaa uudelle mahdollisuuden :) Jotenkin mulla on semmonen fiilis, että et tule katumaan tätä päätöstä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luulisin kanssa, että tekee hyvää, ehkä vihdoinviimein jopa aikuistun! :D

      Kiitos kommentista!!! :))

      Poista
  23. Vaihdetnko asuntoja? :D no hehheh ...

    Mä luulen et mäkin kai haluaisin lähteä duunin perässä ... mulla on myös asiat niin ettei oo oikeen ketään ystäviäkään joten lähtisin siis mielelläni, kaipaan muutenkin vaihtelua.
    Toisaalta kuvittelisin kyl et perhettä tulis ikävä, mut miettisin että voihan niitä käydä kattomassa ja ne myös mua!

    Mä oon muutenkin aina innoissani kaikista muutoksista... tai silleen et mä en kauheesti miettis edes. Tosin sulla on myös ystävät siellä ym.. mutta silti. Sä vaikutat ainakin sellaselle kehen ois helppo tutustua! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mikäjottei! :D

      Ja joo, mäkin yritän olla miettimättä niitä miinuspuolia, kaikella on kääntöpuolensa jokatapauksessa. Menee mulla täälläkin viikkoja, ellei kuukausia etten nää esim perhettä, niin eipä siinä tavallaan ois hirveesti eroo, vaikka niin karulta kuulostaakin :D Onneks on puhelimet, on netti, viikonloput ja lomat ja muuta mukavaa! :)

      Poista
  24. Kämpät on kalliita ja vaikeaa löytää.. :( mutta haloo tietysti lähet helsinkiin. vaihtelu virkistää uusiin ihmisiin tutustuu ja vanhat kaverit ei katoa mihikään. aina sitä uusiin tyyppeihi tutustuu töissä, harrastuksissa yöelämässä yms yms.. se on vaan parin tunnin matka tampereelle.. ite asun 7h LENTOMATKAN päässä suomesta ja suomen perheestä ja kavereista, lähdin uuteen maahan asumaan ja töihin ilman että tunsin ketään. päivääkää en oo katunu ja upeita uusia ystäviä vanhojen lisäksi. 2h junamatka ei oo matka eikä mikään :)ja niinku sanoit aina pääsee takas mutta ainaki pari kk kestää varmasti sopeutua uusiin kuvioihin ja sitä ennen ei ainakaan kannata maitojunalla palata manseen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista ja näin kun asiaa miettii niin tää kahen tunnin matkahan on aivan hiton pieni ja vielä jos sen vaikka kerran kuussakin tekee..... nyt teen sen kuitenkin päivittäin KAHDESTI! :D

      Poista
  25. no mä oon sitä mieltä että muutto helsinkiin kannattais! uusia ystäviähän saa aina, ja ne vanhat siellä tamperella tulee säilymään! viikonloppuisinkin pääsee kumminkin suhteellisen nopeesti tampereelle helsingistä moikkaa tuttuja, ja kaikkein tärkeimpänä saisit pitää sun pikku dominon :) kamat vaan kantoon ja kohti helsinkiä. Vaikka aluksi varmaan ikävältä tuntuiskin, mutta nopeasti sitä tottuu! tsemppiä sulle suuriin päätöksiin!! :)

    VastaaPoista
  26. No kannattaa kokeilla:) aina sieltä takaisin pääsee!

    Kaveri kanssa luuli tykkäävänsä asua omakotitalossa ja ne muutti Tampereen keskustan läheltä Nokian perille vanhaan omakotitaloon. Sit vuoden asustelu ja kummatkin myönsi että aika perseetä tämä metsän keskellä asustelu, talon korjaaminen jne. on ja pisti talon myyntiin ja muutti takaisin keskustaa. Tulipa sekin kokeiltua:)

    Jos haluat muuttaa, niin kevät on vuoden ehdottomasti paras aika etsiä kämppää! Monet muuttamassa pois kesäksi, valmistuvat jne. Syksyllä taas todella vaikea löytää kämppää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh! :P Kaikkee pitää kokeilla joo ja onneks tää tuli sinällään nyt hyvään saumaan, että on tosiaan hyvä aika etsiä kämppää!!! :)

      Poista
  27. Tervetuloa vaan isolle kirkolle!:) mä muutin n. 2 kk sitten Tampereelta Helsinkiin, kahden viikon varoitusajalla :D sain unelmieni duunin ja silloin en kyllä sen enempää miettinyt vaan pakko sen perässä oli lähteä. Oon ollu akna sitä mieltä etten koskaan muuta Helsinkiin, liikaa ihmisiä ja liian iso paikka ja tampere on niin tuttu ja turvallinen. joten tiedän sun fiilikset :) En mäkään tunne täältä kuin muutaman ihmisen joten jos kaipaat uusia ihmisiä ja kahviseuraa mä oon täällä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos! :D Toihan kuulostaa samalta kun mä muutin Hämeenlinnasta Tampereelle kahden viikon varoajalla! :D Mut ihan mahtavaa, että sait unelmaduunisi!

      Ja voi vitsit, todellakin kahvitteluseura kelpaa!!! :))

      Poista
  28. Itsehän muutin just kolmatta kertaa uuteen kaupunkiin jossa en tunne ketään muuta kuin poikaystäväni. Eka muutto ekaan kaupunkiin meni silleen, etten ollu edes ikinä käyny kaupungissa! Musta on ihanaa muuttaa uuteen tuntemattomaan kaupunkiin ja opetella siellä uusia asioita, tutustua uusiin ihmisiin ja "aloittaa puhtaalta pöydältä". Itsehän lähtisin sun tilanteessa sen kummempia pohtimatta Helsinkiin, ei sieltä tosiaan Treelle ole niin pitkä matka, pääset vaikka joka viikonloppu takaisin :) Ja aivan varmasti tosiystävät vierailevat sun luona sit siellä! Itse en vaihtaisi mukavaa ja hyvää työpaikkaa sen takia, että se vaatisi muuton parin tunnin junamatkan päähän. Anna mennä vaan, sä oot nuori ja vielä voit tehdä noin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, tää kommentti oli kyllä just sitä mitä kaipasin! Kiitos kiitos hirveesti ja ihana kuulla, että sullakin on tollasia kokemuksia ja oot saanu niistä ilmeisen paljon irti! :)

      Poista
  29. Mä matkustin puol vuotta töihin 1,5 h/suunta eli yhteensä 3h päivässä ja voin kertoa, ei oo sen arvoista! Siinä on koko ajan stressaantunut eikä tosiaan jää yhtään vapaa-aikaa. Vaikka sanoit, et sun elämä on Tampereella, niin onko sillä väliä missä asuu, jos ei jää sitä vapaa-aikaa? Eli suosittelen tosiaan kattoon niitä asuntoja sieltä pk-seudulta, aina pääsee takas :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai sulla on kans tollasesta kokemusta! Joo eiköhän tää ollu tässä, nyt alan katteleen niitä kämppiä :D

      Poista
  30. Mä muutin Oulusta Tampereelle pari vuotta sitten parempien työmahdollisuuksien perässä ja sainkin melkein heti töitä. Mä kadun sitä että muutin pois mun perheen ja ystävien luota. En ole löytänyt Tampereelta yhtään kaveria/ystävää, joten olen vain keskittynyt käymään töissä ja olemaan kotona avopuolison kanssa. Se on henkisesti aika rankkaa kun ei nää rakkaita silloin kun haluaisi ja ite tykkään enemmän jutella kasvotusten kuin puhelimessa. Tietenkin sulla eri tilanne kun Helsingistä on puolet lyhyempi matka ja sen jopa jaksaa istua junassa. Mutta jos voisin mennä ajassa taaksepäin niin olisin jäänyt Ouluun :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on kyllä todella rankkaa, muistan miten hankalalta tuntu alussa olla Hämeenlinnassa, vaikka sieltä matka tampereelle on ihan naurettavan lyhyt...

      Ja mikä ettet voi vielä palata Ouluun, tai edes hieman lähemmäksi? :)

      Poista
  31. Moi!

    Mäkin oon muuttanut pari vuotta sitten Tampereelta Helsinkiin, ja hyvin oon viihtynyt, enää en haluaisi muuttaa pois täältä! Helsinki on tosi kiva kaupunki, vähän isompi vaan kuin Tampere. Vuokrat täällä on vähän korkeammat, se on se huonoin juttu täällä asumisessa. Mut Tampereellehan täältä on junalla lyhyt matka ja niitä junia menee usein. On helppo käydä viikonloppusin moikkailee Tampereen kavereita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo onhan ne vähän korkeemmat, mutta minkäs sille mahtaa! :) Että mä alan innostuun tästä ajatuksesta! :)) Kiitos kommentista!

      Poista
  32. "Nopeet päätökset ja juonenkäänteet on mun juttu, sillon tuntee parhaiten elävänsä." <- Koska sä kiteytit tuohon lauseeseen paljon sitä mitä olet, niin mielestäni sun pitäisi seurata silloin omaa itseäsi ja nimenomaan toteuttaa niitä piirteitä, joita sinussa on. Eli muutoksen tuulia, varsinkin jos ne kummittelee mielessäkin jo.

    Me toden totta eletään vaan ainoan kerran ja sitä sanotaan kissan tippuvan aina jaloilleen kuitenkin. Vanha ja tuttu voi olla turvallista (varsinkin jos koko ikänsä on asunut Tampereella ja naapurikunnissa + kaupungeissa?), mutta samalla se voi vesittää ja viedä tilaa uudelta seikkailultakin, joka toisi mukanaan vaikka mitä.

    Elämä on valintoja, jokainen päättää myöskin itse tekemisensä ja muovaa elämästään sellaisen kuin siitä tulee. Mutta koska sä olet luonnevahva ja sulla on tällainen tilaisuus, miksi et käyttäisi sitä? Sun kannattaa kirjoittaa plussia ja miinuksia molemmista tai sitten vaan oikeasti antaa mennä ja heittää kynät ja paperit nurkkaan. Ihminenhän itse loppu peleissä on vastuussa siitä minkälaista elämää tulee elämään ja miten sopeutuu. Uusia asioita ja tapahtumia omaksuva ja haluava, avoin, tilaisuuksiin tarttuva ihminen, usein saa käteensä muutakin kuin tyhjää. Vaikka Tampereella sanot olevan "kaiken muun" paitsi kohta duunit, niin asiatkin on helposti järjestettävissä. Ehkä se, että asuu Tampereella, jossa on jo se turvaverkko, niin se tieto siitä rauhoittaa (vaikka heitä ei näkiskään joka päivä), mutta siitä alkaa vasta sitten muovata itselleen ongelmaa kuin ne eivät olisikaan siellä niin lähellä, vaikka kuten sanoit: junat kulkee ja vapaita tulee. Sopeutumiskysymys, koska kyllähän sitä ihminen tottuu aivan varmasti uuteen paikkaan ja solmii itselleen uusia tuttavuussuhteita. Varsinkin sinä. Olet avoimen oloinen tyyppi, jota on helppo lähestyä ja hei: sullahan on tääkin valttikortti taskussa: sulla on blogimaailma, jonka kautta olet ennenkin tutustunut ihmisiin ja saanut ystäviä? Miksei sama pätisi helsinkiläisten kanssa. ;-)

    Oon itse luonteeltani samanlainen kuin sinä ja en oo halunnut kelata, että en näyttäisi uusille mahdollisuuksille vihreää valoa niistä selvää ottamatta. Jos se menee vituiks ollen täysin tuhoontuomittu, niin ainakin olen nähnyt sen mieluummin kuin että jäisin funtsimaan "oisinpa silloin tehnyt niin sittenkin..". Pahinta on se epätietoisuus. Ja parhaimmassa tapauksessa taas sitten, siitä voi tulla elämän parhain asia.

    Mä kävin kouluni ihan toisella paikkakunnalla kuin mistä olen kotoisin: Oikeastaan en tiennyt mitään kyseisestä mestasta, koska se oli täydennyshakujen ainoa paikka, jossa mun mieleistä alaa opetettiin. No haku sinne ja pääsy. Takki täynnä rikkaita kokemuksia. Sen jälkeen kierrellyt duunien perässä siellä sun täällä ja takki täyttynyt kokemuksista lisää. No viimeisimmän täysin järjestä irrotetun syyn takia muutin viime vuoden marraskuussa viimeksi. Eikä se syykään taas mikään muu ollut kuin mies (Oon aina funtsinut tätä ennen että kuka muuttaa miehen perässä minnekään? Mutta mitä sitä vastusteleen kun tunteet kulkee omia reittejään, joihin ei karttaa oo :D).

    Jaksan vaan kuitenkin uskoa, että viisas oli se, joka heitti ton maailman kuuluisimman Carpe Diem:in ilmoille!

    Ihan valtavasti tsemppejä ja voimia! Kevät ja aurinko kun tulee, niin mielikin piristyy huomattavasti. Voit ihan konkreettisestikin ensimmäisen kerran todeta kevättä olevan rinnoissakin 8))))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aikamoinen kommentti! Kiitos ihan hirveen paljon, tää valaa kyllä uskoo muhun ja antaa tukee mun päätöksille :) Vitsi miten hienoo kun saa näin upeita kommentteja ja keskustelun aihetta tänne.

      Aurinkoista kevättä ja pitkää, lämmintä kesää sinullekkin! ;>

      Poista
  33. Kannatan kyllä tota hesaan muuttoa! Itsekin aikoinaan muutin vieraaseen kaupunkiin, kyllä niitä kavereita alkoi sitten löytymään :) mites muuten sun työkaverit? Meinaako ne alkaa reissailee vai pohtii muuttoa? Oishan toi huipputilaisuus "alottaa puhtaalta pöydältä" :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Työkavereista osa jää junasta ja loput matkustaa. Taidan olla ainut, joka suunnittelee muuttoa :) Onneks työkavereista on ollut tukee tän asian kanssa kun on niin monia erilaisia tilanteita ihmisillä. Sitä joutuu totee, että tää oma tilannehan on aika simppeli ja iisisti ratkastavissa :>

      Poista
  34. Muuttaisin todellakin jos oisin sinä! Tosin oon vähän puolueellinen koska oon asunu koko ikäni Helsingissä mutta silti :D mut kesä Helsingissä on vaan jotain niin kivaa, kun joka paikassa ja koko ajan on jotain meininkejä. Ja toki muutkin vuodenajat ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh! :P Mulla kans pyörii päässä vaan ajatus kesästä Helsingissä. Huh! <3

      Poista
  35. Toi on ihan asiaa, että ystävää ei niin vaan hylätä ja koirahan on ihmisen paras ystävä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se näin on :> Ja pentuna viety emonsa luota toinen raasu mulle kaveriksi ;< ei sitä hylätä <3

      Poista
  36. Tänne vaan! Äkkiä sitä kotiutuu mihin vain :)

    VastaaPoista
  37. Tervetuloa rohkeasti Helsinkiin! Voin olla sun kaveri :D

    VastaaPoista
  38. Sinuna lähtisin katsomaan tilanteen Helsinkiin -takas Tampereelle pääset kuitenkin, jos haluat! Ja kaikkia muitakin hyviä perusteluja on mainittu jo tuossa edellä vaikka kuinka :) Joten tsemppiä vaan! Päätitpä mitä tahansa :)

    VastaaPoista
  39. Tervetuloa Helsinkiin! Riskejä pitää aina ottaa, ja onneks voit aina muuttaa vaikka takasin Tampereelle jos siltä tuntuu :) Jos tarviit joskus kahvi/rööki/baari/whatever-seuraa ni voit ottaa yhteyttä! :)

    VastaaPoista
  40. manse, no koska... se on manse<3

    VastaaPoista
  41. hei utelisin sellaista että kun kävin poistattaa tikit, nii onnistuuko se et ei mee niitä helsinkii asti fin-estin toimistoo poistaa vaan voiko ne poistattaa omassa kunnassa/kaupungissa? :) ku ite oon kans samaa paikkaa menossa tässä lähitulevaisuudessa, ja asun oulussa päin, niin ettei tuu turhaa matkaa yksien tikkien takia helsinkii asti lähtä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse ainakin poistin ompeleen solmun itse? Sehän on ihan yksinkertanen juttu. :o ensin desinfioidaan pienet sakset (esim. kynsisakset) ja pinsetit, sitten vedät pinseteillä hieman solumun kohdalta, jotta se hieman nousee ihosta. Sitten vaan naps!

      - Anu -

      Poista
    2. Mä kävin Terveystalolla, maksoi ehkä jotain 20 €! Itekkin ne juu saisi ja tippuisihan ne viimestään jossain vaiheessa itellään, mutta mulla ei ollut mitään käsitystä, miltä arpien pitäis näyttää tai muuta niin halusin käydä ihan vastaanotolla sitten! :)) Mut siis voihan olla et sun koulu/työterveydessäkin ne poistetaan iha ilmatteeks.

      Poista
  42. SUN tilantees harkittisin tota ihan vakavissani! helsinki on upee paikka ja sieltä löytää ystäviä oikeesti kävelemällä 10 m :D Itekki muutin tänne alumperin ihan 'orpolapsena ' mutta nyt en osais enää kuvitella asuvani muualle :) yllättävää muuten, mäkin muutin kaks vuotta sitten tampereelta helsinkiin ilman mitää kavereita tms siellä!! :D ja muista, että MIKÄÄÄN ei ole peruuttamatonta, jos ei kiinnosta nii muutat sitten samantien vtu tampereelle :D mutta, http://www.youtube.com/watch?v=S-EcUYZZYSs

    ja en ikinä pystys luopuun koirasta ( okei mulla on vaan kissa mut :D ) :( <3 suosittelen muuttoa, muutat oikeesti takas jos et haluaaa sdfijjhkg kannustan sua vahvasti ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sporakiskot kolisee, porttikongit solisee! :D Hitto et toi on soinu mun ja työkaverin päässä pari viikkoa :D

      Mutta kiitos hei kommentista ja katotaan miten tän ämmän käy! :P

      Poista
  43. Hmm vaikee sinänsä sanoo, koska riippuu työpaikasta. Koska jos se työ ois vaan semmonen ihan ok-duuni niin jättäisin kyllä sen ja ettisinjotain muuta mutta jos se työ on sulle tärkeempi kuin elämä tampereella niin muuta.

    VastaaPoista
  44. Itse olen muutamaankin otteeseen joutunut muuttamaan kaupunkiin josta en tunne ketään, mutta aina se elämä on jotenkin lähtenyt rullaamaan :) Sinuna siis lähtisin Helsinkiin, vaikka Tampereesta onkin varmasti haikea luopua.

    Olin reilu vuosi sitten samassa tilanteessa ja muutin sieltä Treltä tänne pääkaupunkiseudulle, vaikka ei kiinnostanut sitten yhtään. Nyt kuitenkin saa olla vain iloinen että sitä asuu täällä :) En tosiaan tuntenut täältä ketään, mutta aina niitä tuttuja alkaa kertymään. Ja jos tarviit sitä juhla-, shoppailu-, kahvitteluseuraa, niin musta saat ainakin :)

    VastaaPoista
  45. Varmaan arvaat kuka kirjottaja on... Hallihyvästit sanottiin eilen... Haluun vaan sanoo, että teet minkä ratkasun tahansa, oon sun päätöksen takana! Turhaa kuitenkaan kenenkään sanoo, kun sulla ei oo tällä hetkellä miestä täällä Treella, niin oot vapaa muuttamaan Hesaan! Eihän elämää laatua voi mitata sen perusteella, ootko parisuhteesa vai et! Teetpä minkä ratkaisun tahansa, tuen sua. Toivon kuitenkin, että nähdään vielä, Ootpa sitte Treella, Hesassa tai Utsjoella. Voidaan käydä vaik Pepsi Maxilla (nyt pitäs ainakin arvata kuka oon :D) Oot ihana ihminen!

    VastaaPoista
  46. Olikko tänään Tampereel h&m:ässä jos olit niin mä näin sut!!!!!!!!!!!!!!! En viittiny tulla sanoo mitää koska olin äidin kaa:D:D:D::DD En usko että näit mua mut jos näit niin mulla oli mustat housut musta nahkatakki pinkki pipo ja nääi:)!

    VastaaPoista
  47. Hei kohtalontoveri! Mä tempasin ja muutin Tampereelta Helsinkiin ja nyt asun Espoossa. En kadu hetkeäkään :)
    Mikäli kaipaat kaveria/kahviseuraa/turistiopasta pk-seudulla ni tuun tarvittaessa mieluusti avuksi!

    Kämpän suhteen voin sanoa, että tekee tiukkaa saada kämppä, varsinkin etänä. Vuokraturva.fi palvelu on ainakin hyvä alku, ne järjestää näyttöjä huomattavasti pienemmille porukoille, eikä kämpät oo julkisesti esillä. Parhaissa kämpissä saattaa olla 40 henkee näytössä, koska tääl on huutava pula asunnoista. Mut nyt ei masennuta siitä, joku sen kämpän aina saa ja suosittelenkin koittaan onnee ja reissaan sen parituntia tänneasti vaikka vaan seisookseen niitten 40 hengen joukossa, jos sattuis sen kämpän saamaan :) Oikotieltä tietysti voi yksityiseltä saada tuurilla näytön yksityisesti ja sillon on hyvät saumat.

    - Maria

    VastaaPoista
  48. Itse olen muuttanut vieraaseen kaupunkiin opiskeluiden ja poikaystävän perässä, aluksi oli kyllä sopeutumisvaikeuksia, kun ei tuntenut yhtään ketään, mutta kun saa uusia ystäviä niin alkaa se elämä siitä rullaamaan uudella paikkakunnalla. Ja en usko että sunkaan on vaikea seuraa saada, täällähän on jo monta ihmista lupautunut seuraksi :) Itte oon netin kautta tutustunut muualta muuttaneisiin :) Nyt tosiaankin vain olen huomannut että muuttaminen tähän kaupunkiin on ollu vaan sellanen "välietappi", tää ei oo koskaan tuntunu sellaselta loppuelämän paikalta, vaik ihan kivaa tääl on ollu asua ja haaveilenkin muutosta jossain vaiheessa takasin sinne mistä muutin, kunhan tässä nyt pääsee eteenpäin poikaystävän ja mun erosta :/.
    Osittain varmaan "pelottaa" ottaa hyppy johonkin "tuntemattomaan", niin paljon avoimia kysymyksiä varmaan, mutta uskoisin että selviydyt vallan mainiosti helsingissäkin :) Oletko miettinyt että onko se työ kaikista tärkein asia miksi sinun kannattaa muuttaa? Tietysti töissä ollaan monta tuntia päivästä, joten kyllähän se aika ratkaisevaa on. Liian pitkät työmatkat kyllä pitemmän päälle alkaa verottamaan.. mutta ehkä voisit aluksi kulkeakin tampereelta helsinkiin, voisit samalla sulatella ajatusta helsinkiin muutosta, eihän sitä pakko heti ole tehdä ratkaisua, uskon että ratkaisu kehkeytyy ajan kanssa ja tiedät sitten kun olet valmis. Ainahan Tampereelle voi takaisin muuttaa, jos toteaakin ettei helsingissä viihdy. Vklppusin yhdensuuntainen matka helsingistä tampereelle ei niin älyttömän pitkä matka ole :) Ja taas tää muutto helsinkiin voi avata ihan uusia asioita sun elämään, uusia ihmisiä paikkoja jne :) Onhan helsingissä menoa ja meininkiä :) Rohkeasti vain tartut tilaisuuteen!

    VastaaPoista
  49. tuttu kävi töissä helsingissä ja paino just tommosta tosi pitkää duunipäivää.. noo siitei seurannu mitää hyvää ainoostaan stressiä, paikat meni paskaan kuntoon, paino nous yms.. et se ei oo pitemmän päälle hyvä ratkasu.. eikä ihminen jaksa kauaa ilman vapaa-aikaa et harkitse nyt tosi tarkkaan mitä teet! ja suna joko muuttaisin helsinkiin tai edes sinnepäin tai sit jäisin treelle ja ettisin uuden työpaikan.

    VastaaPoista
  50. Et sinä nyt minnekää saa lähtee jos mä innostun sinne treelle!

    "Tutustuin muutamaan aivan ihanaan ihmiseen ihan sillä, että ne oli töissä mun lähikaupassa. Aina jäin heittään kaupassa nille läppää, pian moikkailtiin jos nähtiin kaupungilla ja siitä se vaan lähtee." Moro paskoille, aloin itkeen tässä kohti <3 oon kyllä ehkä vähän herkillä, u know.. mut silti, oot ihana ja itkisin vielä viikonkin päästä <3

    VastaaPoista
  51. Voin ottaa sut kämppikses:D mies lähti lätkimään eilen ja nyt on iso kämppä kokonaan mun...

    VastaaPoista
  52. www.nuorisosäätiö.fi myös asuntoja. kannattaa laittaa hakemus. ei ainakaan menetä mitään

    VastaaPoista
  53. Mulla olis yksi vuokraluukku Lauttasaaressa tyhjillään, valmistuu remontista ensikuussa. Huutele, jos kaipaat yhteystietoja : D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiinnostaa ehdottomasti, laitatko mulle mailia, a.little.bit.dr4matic@hotmail.com :)

      Poista
  54. Minä muutin vuodenvaihteessa yhdessä poikakaverin kanssa Helsinkiin. Aluks oli pieni shokki, kun ei ketään tunne ja paikat on vieraat. Kämpät on pieniä ja vuokrat kalliita, ja saatiin omamme ihan tuurilla. Meillä on onneks ihan uus ja rempattu asunto. :) Mielelläni lähtisin kanssas kaupungille pyörimään arkena tai viikonloppuna. Ei ole itselläkään kavereita liiaksi! Tsemppiä!!

    VastaaPoista