torstaina, heinäkuuta 25, 2013

Torniossa lomalla

Lähettiin ajeleen sunnuntaina aamupäivällä veljen ja Dominon kanssa Tornioon, meidän isoisää moikkaamaan. Ollaan ajettu reitti niin monta kertaa edestakasin, että se pitäs kyllä jo muistaa, mutta jossain kohdassa tehtiin muutama virhe ja menomatka kesti melkein kolme tuntia kauemmin, mitä normaalisti :D

Perillä totesin, että mun liittymä ei yksinkertasesti toimi siellä ja olin sitten käytännössä neljä päivää ilman puhelinta tai intternettiä keskellä landee, eli toisinsanottuna pahin painajainen kävi toteen :D En tiiä mitä oli tapahtunut, kyllä mulla ennen on puhelin toiminut ihan normaalisti, mitä nyt netti hitaammalla.

Olin sitten ihan totaalisen LOMALLA.

Papalla on kiva käydä, vaikka "joudun" siellä aina hommiin, laitan ruuat, tiskailen ja siivoilen yms. Nurmenkin leikkasin :D

Paistoin lättyjä joka ilta :D Ensin mulla meni jotain taikinan kanssa räikeesti päin helvettiä, enkä saanu yhtäkään säilyyn ehjänä, mutta fiksailin taikinaa vähän ja sen jälkeen joka ikinen onnistui.

Tiistai ja keskiviikko oli ihanan lämpimiä niin hengailtiin aika paljon ulkona.


Sen takia musta ei mitään oo kuulunut. Tänään tultiin takasin sivistyksen pariin, mutta vielä en oo päättänyt, koska meen takasin Helsinkiin. Vähän alkaa kyllä jo koti-ikäväkin olemaan.

26 kommenttia :

  1. Oi, missäpäin Torniota olit? :) Mulla on itelläni koko suku sieltä ja oon itekin Torniosta kotoisin (asun nyt Lappeenrannassa). Harvinaista ainakin omaan korvaan kuulla, että joku muukin käy Torniossa kuin minä. :D En oo vaan nyt harmikseni päässyt muutamaan vuoteen käymään mutta pitäisi tässä suunnitella sinnekin matkaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt olin Könölässä, talvisin pappa asuu Palosaaressa :) Mun isä on sieltä ja kaikki sen puolen suku asuu pohjoisessa. Paitsi mummi nykyään Tampereella, koska ne on eronnut papan kanssa jo yli 50 vuotta sitten :P

      Ite pyrin käymään joka kesä, kouluaikoina tuli käytyä myös hiihtolomalla! :>

      Poista
  2. Eihän tää nyt niii landella oo :D torniolainen nimittäin oon.. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi kartano on kyllä oikeesti niin keskellä-ei-mitään :P

      Poista
  3. Toi viimeinen kuva on söpöin ikinä! <3

    VastaaPoista
  4. Tuollainen tekee välillä vain ihan sairaan hyvää<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Alkujärkytyksestä kun toivuin, teki todellakin hyvää!!! :))

      Poista
  5. Ihana toi vika kuva<3 Mäkin haluan koiran! :D

    VastaaPoista
  6. ihanii kuvii <3

    kurkkaathan ➜ twostars-inthesky.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  7. Haha, oispa hauska sattua joskus yhtä aikaa Tornioon! :D

    Mulla on muuten ihan sama juttu meidän mökillä Torniossa (Vojakkalassa) että puhelimen netti ei meinaa pelittää sitten ollenkaan... Ja se ei edes ole kuin kymmenisen kilometriä keskustasta pohjoiseen. Ehkä sillä Ruotsin läheisyydellä on osuutta asiaan? :D

    Ihana Domino, kunnon lomalaisen näkönen! <3 Kiva kun sustakin on viime aikoina taas kuulunut enemmän. (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo älä, se ois hauskaa! :D

      En tiiä mitä niissä yhteyksissä on, kesällä toimii vielä huonommin kun talvella, vissiin siks kun puihin tulee lehdet ja nekin vielä heikentää signaaleja tai jotain paskaa :D Harmi homma!

      Ja kiitos, mä yritän nyt taas päästä tähän normaaliin blogaamistahtiin kiinni, nyt on pitkästä aikaa aikaa :D

      Poista
  8. siis apuaaa!!?? sun chihus on ihan sämän näkönen kun mun siskon !! Samat kasvonmuodot ja värit !!! mistä kenneliltä oot hankkinu sun vauvelin ja kuinka vanha se on?? ettei vaa ois sisaruksia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, Domino täytti 5 just alkukuusta :D Lähdesaran kennelissä syntyny :) Hyvin mahollista, että samoja nimiä löytyy sukutaulusta sun siskon koiran kanssa ja sitä kautta periytyny geenit :D

      Poista
  9. Mä ajoin alkukesästä Tornion OHI, kun kävin Haparandassa ostamassa ruåttalaisia juustoja (Präst, Herrgård, Västerbotten...) ja Arboga-pasteijaa. Ne on namia.

    VastaaPoista
  10. Minkä operaattorin liittymä kysees? T. Saunalahdella töissä :D

    VastaaPoista
  11. Oon ihan superkateellinen, kun me ei enää nykysin käydä Könölän "mummolassa" ikinä. Oon käyny siellä viimeks sillon, kun nähtiinkin! Valitin just Antille jotain viime viikolla, että yhyy kun se Könölän talo on sinun ja Heikin joskus. Terveisin kateellinen melkein serkkusi Tiina.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No miten niin ette käy! Kyllähän Veikolle voi ihan millon tahansa mennä :D Yritinki Anttia kesällä sinne houkutella mut se ei saanu kyytii :D Tulkaa ens kesänä vaikka samaan aikaan sinne meidän kanssa :D Onhan tossa iskä välissä, että eiköhän se periydy joskus 2050 :"D

      Poista