tiistaina, syyskuuta 16, 2014

90's toys

Alettiin jostain syystä perjantaina puhuun aamukahvin lomassa 70-luvulla syntyneen duunikaverin kanssa leluista mitä oli sillon kun oltiin kersoja ja varsinkin niistä meidän omista suosikeista 90-luvulla. Meillä on ikäeroo 10 vuotta ja on jännä miten paljon samojakin juttuja meidän lapsuudessa on ollu.

Meillä päin muistaakseni leluilla leikkimisestä tuli noloo siinä vaiheessa kun siirryttiin 5. luokalle, mut ite leikin kyl salaa vielä yläasteellakin välillä. Tamagotchista tosin suostuin luopuun vasta 19-vuotiaana kun siirryin työelämään, enkä kehdannu hoitaa sitä töissä :D

Ite oon syntyny heinäkuussa ja mun vanhin kaveri (tai siis pitkäaikasin miten se nyt sanotaan) synty melkein naapuriin syyskuussa ja ollaan oltu siitä asti kavereita. Se on poika ja oikeestaan mun kaikki kaverit oli poikia siihen asti kun menin kouluun. Sieltä sain parhaan (ja vissiin koko ala-asteen aikana ainoon) kaverin joka oli tyttö.

Nukeista, Barbiesta ja My Little Ponyista en ite varsinaisesti koskaan innostunu, vaikka olinkin aina vähän kateellinen muiden tyttöjen kokoelmista. Kyllä mulla niitä oli, mutta en osannu leikkiä niillä. Poikien kanssa rakenneltiin Legoista, leikittiin pienillä muovisilla sotilailla, dinosauruksilla, autoilla, pokemoneilla, tycolla ja scalestrixillä. Bestiksen kanssa me leikittiin aina muovikissoilla tai pehmokissoilla, koska sekään ei onneks välittäny barbeista tai poneista :D


Mun suosikkeja oli nää:
 

Littlest Pet Shop
Kuva täältä
 
Aaah noi vintage lps:t oli niin paljon hienompia mitä nää hirvitykset joita viime vuosina on tullu. Tykkäsin näistä kissoista ja koirista tosi paljon.


Kitty in my Pocket
Kuva täältä
 
Mulla oli näitä niin paljon. Noita oli myös koirina ja jossain vaiheessa tuli jotain villieläinperheitä ymym. Noi oli mun ehdottomia suosikkeja. Noiden mukana tuli aina tollanen kortti, mutta niitä en ikinä säilyttänyt enkä muista mitä niissä luki. Kaikkien nimet muistan vieläkin ja itseasiassa noissa kuvan korteissa on eri nimet joillain kun mitä mä muistan. Enkä muista väärin että siitä mua ei voi syyttää :D Brandy ja Lotty on vaan samoin kun niissä mitä mulla.

Pound Purrries
Kuva täältä

Näistä oli sellasia ihan pikkuruisia muovisia, sekä sit kuvassa näkyviä minikokosia pehmoleluja. Noista pehmoeläimistä tykkäsin hirveesti. Tätäkin löyty myös koirina ja vissiin muitakin mut niistä en välittäny :D


Entä muistatteko näitä?


Mitkä oli teidän lempileluja lapsena?


Ps. Tää frendi Salla 35-v hehkutti just et se haluaa Tokio Hotel -teepaidan. Mut se ei kuulemma myönnä fanittavansa niitä oikeesti ettei se saa puuman mainetta.

26 kommenttia :

  1. Eiköhän ne ollut barbit.Kaikki viel tallella vanhempien luona =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taisin leikkiä kaikkien barbien kanssa parturia...... hups :D

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Mä en kyllä ikinä leikkiny niillä :D

      Poista
  3. Mun lempileluja tais jossain vaiheessa olla prätkähiiret! :D Mulla ei tosin ollu niitä itellä, vaan piti odottaa et kaverit, joilla oli, tuli kylään.

    Ja hitto toi Furby! Just kävin äidin luona ja sielä se kökötti pikkusiskon (sekin jo kohta 18v) huoneessa. Oli pakko vähä paijata.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä haluaisin sellasen vieläkin......... :D

      Poista
    2. Haha sit vaa ostamaan!! :D Voit sitten vaikka ulkoiluttaa sitä ulkona narun päässä. Porukka vois vähä kattoa kieroon :DDD Näin sellasii tos kesällä ku olin ettimäs kummilapselle lahjaa ja hitto ne uudet Furbyt oli pelottavia, ku niillä oli sellaset valosilmät :D

      Poista
    3. Apua ne on jotain uudistuneita taas sit xD Ajattelin et sitä vois halailla ja silleen, vähän niinku lemmikki mut ilman niitä huonoja puolia xD

      Poista
  4. Barbit oli kova juttu, mut olin penskana(kin) aikamoinen neiti ja prinsessa, vaikka mulla oli veli niin en silti jaksanut innostua ''poikien leikeistä''. Paitsi Legoilla rakentelu oli cool! Vasta pari vuotta sitten raaskin myydä barbikokoelmani kaverin kolmelle tyttärelle, sekin tapahtu vähän pitkin hampain... :--DD hellyin siinä vaiheessa kun tytöt leikki silmät kiiluen mun vanhoilla barbeilla, muutenhan ne ois vaan keränny pölyä kellarissa. Toinen oli baby born ja sille löyty kans kaikenlaista sälää. Samoille tytöille adoptoitiin myös beibbari romuineen :D

    Sit oli ne tytöille tarkotetut legohommat, Belville tais olla niiden nimi? Niitä kerty kans laatikollinen. Polly Pocketeja oli kavereilla, mut ite en muista omistaneeni yhtäkään. Ne ei sit tainnu olla ihan niin kivoja :D Jouduin googlaileen ihan sikapitkään et löysin sen yhen lelusarjan mutta sen nimi oli ilmeisesti Teeny Weeny Families. Oli kaiken maailman kenkiä ja kelloja ja ompelukoneita minkä sisällä nää asusteli. Osa tais olla kouluja ja kauppoja jne. Yhellä lapsuudenkaverilla oli hullu kokoelma näitä ja olin ihan sairaan kateellinen, mul oli vaan yks :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joooooooooo mullaki oli noita minieläimiä pari juttua, muistaakseni joku karkkikauppa tms :D Niitä ei ollu ihan hirveesti, ehkä ne oli liian pieniä mun makuun :D

      Ja tyttöjen leegoja mul oli kans muutamia, sellane hevostallijuttu jos oikein muistan! Niistä oli kiva rakennella kyllä :))

      Poista
  5. ei vitsit, mulla oli just noita pikkuisia kisuja, mutta en ikinä tiennyt edes sarjan nimeä koska luonnollisesti lelu oli kiinnostavampi kuin se kortti... en edes muistanut että niillä oli noita kortteja ennen kuin näin tuon kuvan :D myös pound purries ja koiravastine oli kovassa huudossa! kaikista suurin rakkauteni oli kuitenkin my little pony, joka säilyi myös leikittävänä pisimpään, jonnekin kutosluokan lopulle asti.. :) mulla oli paljon niitä yhteen aikaan myytyjä "teiniponeja", joilla oli timantit silmissä, oliko ne nyt G4-sarjaa. Näitten lisäksi tykkäsin kyllä myös barbileikeistä, Teeny Weenyistä, Playmobileistä ja Belville-legoista.

    Ponit ja barbit ovat edelleen tallessa vanhempien luona, niitä en kyllä raaskisi ikinä myydä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on kanssa noi LPS:t ja muut pikkukisut romuineen porukoiden luona odottamassa seuraavia leikkikavereita :) Vaikka kai niistä tarvikkeista aika paljon hukkunutkin on matkan varrella 8) Ei niitä myydä raaskikkaan.

      Poista
  6. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  7. eikä! leikin kans ite tollasilla muovikoirilla! ne oli huippuja.. muistan viä niiden nimetkin :D mun koirasarjan nimi oli vaan Topps Precious Puppies :)
    ah iha huippupostaus, muistoja tuli paljon mieleen! :)
    kooshista on jääny jotku traumat ku se hukku kirjaimellisesti järveen mökillä.. sen kohtaloa porattiin monta päivää.. :D
    aina ei ees tarvinnu leikkeihin itse lelua, leikittiin kaverin kans välillä kivillä, niiden nimet oli pekka ja pertti :D sit joskus näillä pekalla ja pertillä oli lemmikkejä, jotka oli just näitä muovikoiria :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo me kans ite leikittiin usein olevamme kissoja ja sit jotku pehmokissat oli meidän lapsia jne :D tai sit jollai superpalloilla ja vastaavilla et ne on jotai lemmikeitä XD

      Poista
  8. ahahah noita slimyja ja furbyja saa vieläkin tokmannilta!:D nostalginen fiilis tuli kun purin kuormaa ja noita tuli vastaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joooo hei katoin kans just et noita slimyjä on tullu :DDD ehkä pakko ostaa XD

      Poista
  9. Puppy in my Pocket- eli tuttavallisesti Pikkukoirat oli ihan ykkösiä. Toivon että ne on vielä vanhempien luona tallessa. <3 Nimet tosiaan muistaa vieläkin kun kuvia googletteli.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti on, niitä on aina nii ihana tutkia kun menee porukoille kylää :D

      Poista
  10. ja nyt mä sitten enää odotan vaan että puumaclubin jäsenkortti tupsahtaa postilaatikkoon...

    cat is out of the bag. secrets are spilled.

    :D:D:D

    VastaaPoista
  11. Apuaaa ahaha mulla oli kans noita Kitty in my pocketseja ja Pound purrrieseja :'DD Mut ehdottomat lempparit, joihin säästin hartaasti ja tuhlasin aina viikkorahani oli Teeny Weeny Families! Voi luoja ne oli ihania pikkurillinpään kokosia eläimiä ja niiden koteja! <3_<3 Harmittaa kun joskus kun en enää niillä leikkinyt, annoin äidin myydä ne jollekin tuttunsa kersalle. Ois pitäny säästää omille mahdollisesti tuleville lapsille (itsehän niillä varmaan innokkaampana joskus leikkisin) :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä luulen kans et sit ku se aika koittaa nii mä oon se joka niillä leikkii ja mun pitää saada aina ne söpöimmät ja hienoimmat tai sit pahotan mieleni :D:D:D:D Pitääkin tutkia itseasiassa seuraavalla kerralla et onko noi TWF:t tallessa, niitäkin kuitenkin mul vissiin muutamia oli !

      Poista
  12. Barbie ja My little pony nyt ainakin. Mulla oli violetti My little pony -talli joskus lapsena (kasarilla). Sitten joskus muistaakseni ala-asteikäsenä mulla oli tommonen coca-cola jojo. Tamagotchit tuli joskus kun olin yläasteella ja kyllä niitä tuntui aika monella olevan. Mäkin sain joskus serkulta lahjaksi semmosen koiran jonka mahassa oli tamagotchi ja sen sai siitä irti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, toi koira kuulostaa jännittävältä! :D Mä en muista tollasta!

      Poista
  13. Teeny weeny families!!!! Parhaita!! Sekä belville -legot! Ai että ...<3

    VastaaPoista