sunnuntaina, joulukuuta 21, 2014

Stadi VS Manse

Mä oon nyt asunut täällä Helsingissä jotakuinkin 1,5 vuotta. Ja ellei joku uudempi lukija tiedä, muutin tänne töiden perässä Tampereelta vähän sillain päähänpistosta, koska en ollut mitenkään ikinä suunnitellut lähteväni Tampereelta. Oon viihtynyt täällä tosi hyvin. Ehkä jopa liiankin, koska en oo käyny tänä vuonna mansessa kun kerran :D Tunsin vaan muutamia ihmisiä etukäteen, mutta uusia kavereita alko tuleen aika äkkiä kun pääsin siihen normaaliin rytmiin enkä viettänyt kaikkia viikonloppuja Tampereella kavereiden kanssa. Niin ja mikä huikeinta, poikaystävänkin oon löytänyt! 
 
Aloin myös tietty märiseen heti parhaille kavereille, että niidenki täytyy tänne tulla ja niinhän siinä kävi että Oona jo tänne muuttikin ;) Olen iloinen!

Tässä vähän plussia ja miinuksia listattuna kummastakin:
 
 
Tampere

+ Paremmat kelit yleensä :D
+ Perhe asuu siellä
+ Se on lähellä kaikkee, parissa tunnissa pääset vähän minne vaan
+ Siellä on jotenki rento ilmapiiri, sitä on hankala kuvailla

- Ei paljo mitää kivoja baareja
- Kaikki tuntuu menevän niin aikasin kiinni


Helsinki

+ Mun työ on täällä
+ Paljon vaihtoehtoja tekemiselle jos tylsistyttää
+ Hyvät kulkuyhteydet joka suuntaan ja metroja, bussia ja sporia kulkee kokoajan
+ Paljon kauppoja ja keskustassa kaikki melkein ysiin asti auki
+ Enemmän ihmisiä ja meininkiä
+ Pääsee helposti vaikka Viroon ihan tosta noin poikkeen ettei oo hirveen järjestelyn takana

- Täällä tuulee aina, vittu aina
- Kaikki on kallista, vuokrat ja kaikki


En oikein osannu listata mitää plussia ja miinuksia, kyllähän niitä nyt löytyy jos jaksaa oikein miettiä mut ku mä en jaksa :D Toisaalta kun eihän se missä asuu siihen normaaliin elämään niinkään vaikuta, ihan yhtälailla nään kavereita, harrastelen ja käyn töissä kaupungissa kun kaupungissa, ei sillä oo merkitystä. Kauniita maisemiaki löytyy kaikkialta ja tälläin. Tällä hetkellä viihdyn täällä enkä suunnittele katoamista minnekkään, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä taas yhtäkkiä keksii :)

Missä te asutte? Onko teillä jotain lempikaupunkia Suomesta? :D
 

16 kommenttia :

  1. Täällä hesassahan mieki asun niinku tiiät.Asunu nyt vähän yli 11 vuotta.Töiden perässä muutin lapista aikoinaan ja olihan se iso harppaus pikkukylästä tänne isoon kaupunkiin,joka ei tunnu enään isolta =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika kauan oot ehtinyt jo asua sitten! Voin kuvitella että ollut aikoinaan aikamoinen muutos toi, mutta hienoo et teit noin rohkeen valinnan! Äkkiähän tänne sopeutuu! :)

      Poista
  2. Mun haaveena on ollut pitkään muuttaa Hesaan! Nyt kun Tampereella asun ja kun Helsingissä oon käynyt niin tuntuu et siellä on ihan hirveesti ihmisiä joka puolella, kaikkiin kahviloihin yms isot jonot. Siks kysyn sulta et tottuuko siihen ihmis paljouteen? ��

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei täällä mun mielestä kovinkaan paljoo ihmisiä sitten loppujenlopuks oo! :) Tai no, huomattavasti enemmän kun tampereella tai hämeenlinnassa, mutta mä tykkään siitä kun on paljon ihmisiä jne. Siks en Kruununhaassakaan halunnut asua vaikka sekin on ihan keskustaa, koska siellä oli liian hiljasta mun makuun xD Nyt ei muuta ku muuttoa suunnittelemaan, kyllä sä tänne sopeudut äkkiä!

      Poista
  3. Oon koko ikäni asunu Helsingissä ja kotikaupunkina se on myös lempikaupunkini Suomessa :) Tampereella on ollut hyvä fiilis myös, kun muutamia kertoja oon siellä vieraillut, vaikka se onkin vähän erilainen paikka.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo Tampere on kyllä kiva ja just vähä erilainen :D Sellane hipsterikylä :"D

      Poista
  4. Tampereen rento ilmapiiri on kyllä jotain, mitä missään muualla ei oo. Siellä ei kukaan kato kahta kertaa, vaikka lähtisit yökkäreissä lähikauppaan. Näin kerran jonku mimmin hämeenkadulla, joka oli pukeutunu dinosaurus-pukuun, eikä kukaan ees huomioinu. Ja silti kuitenkaan se ei oo sellasta, että ihmiset tietosesti ois kiinnittämättä huomiota, niille se on vaan ihan fine. Se mikä siellä puolestaan ärsytti, kaikki tuntu aina olevan kännissä. Ja mä asun kuitenki kalliossa, että aika paljon sanottu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lol :D Toi on itseasiassa totta, siellä on porukka aina iha naamat :D:D:D Itekki joskus kävin vaaleenpunasissa collegehousuissa ja muissa rönttövaatteissa stockmannin alkossa, eikä kukaa ees kattonu pahasti :D Jeeee oon just matkalla Tampereelle!

      Poista
  5. Tampere on mun lempikaupunki, on ollut jo vuosia. Harmittaa vaan, että siellä tulee käytyä nykyään tosi harvoin vaikka en edes hirveän kaukana asu. Ennen asuin tyyliin 500km päässä ja tuli käytyä tosi usein esimerkiksi lomilla serkun ja sen miehen luona. Käytiin monesti Rauhaniemessä uimassa, kun ne asui siinä lähellä ja Telakalla käytiin aina "kahvilla".

    Joskus päätin, että muutan Tampereelle, mutta se jotenkin jäi. Tai asuinhan mä yhden kesän, kun olin siellä töissä. Täällä yleensä valitin siitä, että kun täällä ei oo mitään ja ei oo baareja. No Tampereella ei ees hirveesti tehny mieli lähteä mihinkään. Ehkä se johtu siitä, että olikin sitä valinnanvaraa ja ties että pääsee kyllä baariin jos oikeesti haluu.

    Nykyään Tampere on lähinnä semmonen paikka mihin menee shoppailemaan ja joskus vähän aikaa sitten tajusin miks tykkäsin ennen Tampereesta tosi paljon. Tuntu ettei oo jotenkin kiirettä mihinkään ja oli ihana istua vaikka puistossa tai rannalla ja muutenkin vaan nauttia kaupungista. Miehen kanssa, kun menee Tampereelle, tuntuu aina että on ihan tosi kiire koko ajan. Pitäis vaan lähtee yksin verestelee muistoja :D.

    Tosiaan kävin ennen (joskus 2000 -luvun alussa) tosi usein Tampereella ja näin mun Tampereella asuvaa serkkua varmaan enemmän kuin lähellä asuvia kavereita. Johtu varmaan siitä, että serkku kävi kyllä kotiseudullakin jonkun verran kun itse vielä siellä asuin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aaaah Rauhaniemi! Mun isovanhemmat kävi siellä avantouimassa ja mäkin kävin niiden mukana joskus! Tampereesta mäkin muistan aina sen sellasen kiireettömän fiiliksen, että voi vaan maleksia siellä sun täällä :D Täällä tuntuu et pitäs kokoajan tehdä jotain tai olla menossa jonnekkin. Ihan vaikka kauppareissukin oli siellä sellanen et maleksi siellä sun täällä ja jäi puistoon juomaan mehua kesällä siinä välillä vaikka kauppaan oli se sata metriä, täällä sama hoituu 3 minuutissa, äkkiä pihalle, kauppaan ja takas kotiin vaan :D En tiiä mikä siinäkin on! :D

      Poista
  6. Ite asustelen täällä onnellisessa perhesurmien mekassa: Kuopiossa :D Oli pakko muuttaa tänne ku en muuallekaan päässy opiskelee x) Tampereen lääkis kiinnosti eniten :D Koin Mansen aina symbioosi mestana entisen kotikaupunkini Hämeenlinnan kanssa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koit hakee siirtoo? :D No ei vaa, äkkiäkös sitä yhet opiskelut siellä Kuopiossa suorittaa, muuttaa sit niiden jälkeen ;)

      Poista
  7. Asun turussa ja olen miettiny tampereelle muuttoa. Mitä alueita suosittelet sieltä asuinalueeksi? :) Mä en tykkää asua ihan ydinkeskustassa, mut ei missään kovin kaukanakaan. Mulla on auto et sillä pääsee kyl nopeesti suhaa paikasta paikkaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voisin suositella keskustan tuntumasta esim. Kalevaa, Rauhaniemee, Pispalaa, Pyynikkiä... Tosin en tiedä laskeeko noistakin joitain jo nykyään keskustaan? Sit esim Lentävänniemessä on ihan uutta asutusaluetta, sit toisella puolella on Hervantaa, Kissanmaata sun muuta. Miten mul ei nyt yhtäkkii tuu mieleen mitää jänniä paikkoja :D Ite suosin keskustaa :3

      Poista
  8. Helsingissä ihan keskustassa. Kaikki muut kaupungin ahdistaa Suomessa paljon. Täällä saa olla eniten yksin ihmispaljoudessa. Vaikka mielummin toki muuttaisin Tokioon, tai ainakin kävisin siellä useammin hermolomalla. Itse tarvin paljon ihmisiä ympärilleni tai sitten muuttaisin Lappiin yksin jonnekin mökkiin :D kivat ääripäät. Mutta ihanaa että suakin raivostuttaa tää tuuli. Se on kamala. Ihan jokainen päivä!!!!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tarvin kans paljon ihmisiä TAI sit justiinsa haluan olla mahdollisimman piilossa kaikelta :D Sen takii muutin Krunasta Punavuoreen ku oli liian hiljane mesta :D

      Poista