maanantaina, joulukuuta 29, 2014

Thailand

Niin, mistähän sitä alottais. Siitä on oikeesti jo yli kaks vuotta aikaa kun sain mun rakkaalta ystävältä Emmiltä puhelun, jonka aikana hän pyysi mua kaasokseen. Enhän mä sellasesta kunniasta voi kieltäytyä! Emmi on se frendi, johon tutustuin aikoinaan Hämeenlinnassa kun työskenneltiin samassa paikassa ja hän muutti melkein 3 vuotta sitten Australiaan. Emmin oon maininnu täällä blogissa varmaan miljoona kertaa ja aika monta hello kitty naamaakin se on saanu täällä (if you know what I mean) varsinkin sillon kun Suomessa asui. Häiden tukikohdaks oli valittu paratiisisaari Thaimaasta. Sit mä hyppäsin 5.12. perjantaina aamulla lentokoneeseen ja suuntasin Frankfurtin ja Kuala Lumpurin kautta Ko Samuille, jonne saavuin reilun vuorokauden päästä lähdöstä :D Lentokentällä mua oli vastassa auto, joka vei mut rannalle venaileen venettä, joka sit vei mut Koh Phanganille. Näistä nimistä en sit tiiä, oon nähny ne niin monella eri tavalla kirjotettavan. Ranta sijaitsi saaren pohjoisosassa ja sen nimi oli jotain Thong Nai Pan Noi tms.

Kuvat 1, 2 ja 3 on Koh Samuilta, 4 sieltä minne vene mut laski ja kaksi alinta sieltä periltä.


En ollut ottanut mitään etukäteen selvää tosta määränpäästä, eikä mulla ollu mitään odotuksia sitä kohtaan. Se oli tollasta viidakkoo, eikä siellä ollu mitään oikeita kauppoja :D 

Olin ite valinnu majapaikaks halvimman mahdollisen yksityismajotuksen mitä löysin ja se oli sit tällänen mintunvihree pieni mökki ilman mitään mukavuuksia :D Kelpas mulle kyllä.


Tuolla 'hotellilla' oli uima-allaskin, jossa en kertaakaan nähny ihmisiä (paitsi sukelluslaitteet päällä kerran) enkä kyl yhtää ihmettele miksi. Toi vihree vesi oli kieltämättä melko luotaantyöntävän näköstä siihen verrattuna, että sininen meri oli ihan vieressä :D
 
 Hengailin aika paljon siellä paremmalla hotellilla ja siellä oli sitten asteen verran nätimmät puitteet :D

Maanantaina hypättiin tollasen pienen veneen kyytiin, joka vei meidät jonnekkin superhiljaseen paikkaan, jossa päästiin snorklaamaan. Oon snorklannu viimeks joskus ehkä 20 vuotta sitten, joten kokemus oli varsin virkistävä. Parasta oli kun sain syöttää noille kaloille keitettyä riisiä ja ne tuli näykkiin sitä ihan kädestä suoraan :D

Reissun lopuks ajeltiin rantaan, jossa nautittiin lounasta ja kun sieltä lähdettiin, alko ihan hirvee rankkasade. Kolmena ekana iltana satoi sillain hetken verran tosi paljon, muuten oli ihan mahtavat kelit sitten koko loppuviikon.

Oon itekkin vähän järkyttyny et sanon tän, mut yksin matkustaminen oli oikeestaan aika kivaa. En oo juurikaan ollut missään yksin, mitä nyt Tukholmassa ja Tallinnassa ja joskus jossain matkoilla käyny yksin pyörimässä maksimissaan parin tunnin ajan. Yksin ei todellakaan tarvinnu olla, koska tutustuin heti muihin häävieraisiin ja koska se kylä oli niin pieni, aina kun meni jonnekkin näki matkalla tuttuja naamoja joiden kanssa jäädä imaseen juomat tai muuten hilluun jos seuraa kaipasi :D Kävin kuitenkin pari kertaa kävelemässä vähän siellä ja täällä ja napsimassa kuvia muistoksi.


 

 Häitä edeltävänä iltana meillä oli illallinen rannalla kivassa ravintolassa, joka oli koristeltu tosi kauniiksi lyhdyillä.


Kuvia häistä ja muusta laitan vähän myöhemmin lisää, mutta tässä nyt näitä pakollisia maisemakuvia ja muita tuolta kohteesta.

Loman arvosana itessään on 6/5.

Rahaa siellä meni paljon. En oo ite ollu aikasemmin Thaimaassa, mutta kaikki sano, että tuolla on tosi kallista verrattuna muihin paikkoihin, missä ne on käyny. Eikä ihme. Suosittelisin tätä mestaa esim häämatkalle tai muuten sellaseen rakkauslomaan :D Mitään ostettavaa tuolla ei ollut, muutaman turistipaidan otin mukaan mut siihen se sitten jäi. Ja kun luulin et ostasin kaikki joululahjat tuolta nii aika väärässä olin :D Niin ja ne mun rahat meni siis alkoholiin ja ruokaan. Ja muutamiin huvitteluihin, kuten veneretkeen ja hierontaan, sekä Full Moon Partyyn, joka sattu just ekana iltana oleen siellä saaren toisella puolella ja olihan sinne sit pakko mennä iha rättiväsyneenä :D

Ruoka oli sairaan hyvää kaikkialla ja sitä pidin edullisena (mut oli kuulemma kallista sekin).

Rannat oli siistejä ja kauniita ja vesi lämmintä.

Kaduilla (tai siis kadulla, ei tuolla ollu kun yks) oli aika roskasta, eikä missään ollu roskakoreja, että miksiköhän.

Kaikeankaikkiaan loma oli ihan mieletön ja viikko tuolla riitti mulle ihan hyvin. Vaikka kyl nyt aina pari päivää vielä olis jaksanut ;) Olin onnistunu kuseen sen lentojen kattomisenkin sillain että ehdin käytännössä oleen tuolla vaan 6 päivää kun matkat vei kuitenkin yli vuorokauden suuntaansa. Ja kotiintulomatka oli ihan perseestä yhden kolarin, lentojen myöhästelyjen, sekä ihan hirveen mahakivun takia ja lopulta en saanu ees matkalaukkuani Helsinki-Vantaalle. Eli olis parempi ollu vaan jäädä tuonne!

Seuraavaksi sitten hääaiheisia kuvia! :)

Onko teistä joku käynyt tuolla kyseisessä mestassa?

10 kommenttia :

  1. Oon käyny Krabilla, mutta jostain syystä itse en Thaikuille sydäntä menettänyt :)

    Tulee aina Karmea kankkunen 2 mieleen kun joku menee naimisiin Thaimaassa :D Toivottavasti meininki ei ollut ihan sama teidän häissä :D WE HAD A SICK NIGHT BITCHES! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lol no ei ollu sellaset häät kuitenkaan xD Tai no mist mä tiedän mihin verrata kun en oo sitä leffaa nähny ;D

      Poista
  2. Thaimaan ostosparatiisit taitaa suurin osa olla Bangkokissa, mutta saarillekkin kyllä saa mystisesti rahaa uppoon :P Tolla kyseisellä koh phanganilla on yhdet thaimaan suurimmat reivit kerran kuussa, eli full moon partyt! Sellanen rapee 30 000 ihmistä joraamassa yhdellä hiekkaranalla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo osuinki just täydenkuun aikaan saarelle ja pakkohan ne oli käydä tsekkaamassa :D Iha kivat kemut ei siin mitää :D:D

      Poista
  3. Hitsi oon aina halunnut thaimaaseen,mutta se lentomatka on niiiiiiiiin pitkä kun mulle semmonen 6h on jo aika kipuraja :) mut ihanan näköinen paikka! Laitappa lisää kuvia ::)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei se nyt loppujen lopuks niin pitkä ollu, nukkuu vaa ja leffoja kattelee parit niin siinä se aika menee! :) Tai miten ois muutama välilasku jos jäisi päiväksi vaikka siihen välille? :3

      Poista
  4. Jäikö paljon arvokasta tavaraa matkalaukkuun vai saitko laukun takaisin kuitenkin ? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain takas kyl sit muutaman päivän päästä! :)

      Poista