torstaina, joulukuuta 04, 2014

Viikon ruokalista

Yllättävää, että taas toivottiin ruokapäiväkirjaa :) Aihe tuntuu olevan yks toivotuimpia kaikille bloggaajille jos ne kyselee postaustoiveita, ainaki mitä mä oon kattellu :D Toisaalta, onhan niitä kiva tavallaan lukea vaikka ittee alkaaki aina sillon hävettään oma epäterveellinen ruokavalio. Sen takia en oikee osaa sanoo miten paljon ite tykkään pitää päiväkirjaa omista syömisistäni. Tavallaan niitä nimittäin on hirveen kiva listata ylös kun näkee oikein konkreettisesti sen miten pitkiä ateriavälejä on pitäny ja että minkä tyyppistä ruokaa sinne naamaansa on laittanu, mut sit helposti alkaa ahdistaan ja tekee mieli vaan lopettaa koko touhu kun sinne ilmestyy joka päivälle niitä "vähän sipsiä, keksi, pari karkkia, pakastepitsa" -tyyppisiä juttuja :D Käykö tätä muille vai oonko se vaan minä? :"D Oon kerännyt tän ruokapäiväkirjan jo vähän aikasemmin, mutta se jäi sillon heti julkasematta ja nyt kun sitä oli tosiaan taas toivottu niin oli hyvä sauma pistää tää tähän.
 
Punasella oon merkinny päiväkirjaan ne ruuat, mitkä olisin halunnu jättää pois tms ja vähä selvitelly niitä vaikka selittely onkin iha perseestä eikä siit oo mitää hyötyä enää tässä vaiheessa :D Muutenki näis kaikis 'aterioissa' on varmasti ulkopuolisen silmin (ja ittenikin mielestä) parantamisen varaa, mutta näin mä syön ja onhan tässä nyt selvästi muutosta parempaan verrattuna esim TÄHÄN muutaman vuoden takaseen. Aiempia ruokapäiväkirjoja löydät myös TÄÄLTÄ ja TÄÄLTÄ.
 
Määriä en oo mittaillut tai kyttäilly kaloreita taaskaan enkä jaksanu sen tarkemmin selvittää tähän mitä vaikkapa mun käsite kanakastikkeesta sisältää. Niin ja nää on sit jotenkin perjantaista perjantaihin, ettei joku ihmettele miks olisin tiistaina syöny kello 12 aamupalaa johon kuuluu donitsia ja muuta mukavaa :D
 
 
 
Day 1
9:15 Vitalinea Pro mango proteiinirahka (ps. voiko näin pahaa ollakkaan?)
 
11:15 Red curry beef täysjyvänuudelisetti - Tää oli niin hirveetä. Heti kun kokeili jotain eri kun mitä tuolla yleensä syö niin tuli paha mieli :D Olisin voinut syödä jotain ihan muuta.
 
13:30 Kakunpala ja minidonitsi - Otin vaan säälistä kun töissä oli tarjolla jonkun synttärien kunniaksi. En kehdannu olla ottamatta.
 
17:30 Proteiinipatukka ja ananasmehu - Ois voinu ehkä syödä nopeesti jotain 'oikeeta ruokaa' tai vaikka hedelmän.
 
22:30 Sushia (ite tehty niin valmistusvaiheessa vähän avokadoa ja kalaa saatto mennä suoraan naamariin)
 
 
 
Day 2
12:15 2 leipää (salaatti, juusto, kinkku, kurkku), puolikas paistettu tomaatti, jugurtti (sellane duo rasia jossa vaniliajugurttia ja suklaamuroja), kiiviä, puolikas donitsi, maitokahvijuoma - jugurtti ois voinu olla joku terveellisempi vaihtoehto, donitsiakaan ei ois tarvinnu syödä ja maitokahvijuomakin oli täysin turha. Ei kannata mennä aamulla nälissään kauppaan :D
 
mango-passion mehujuoma
 
19:00 Jauhelihakastike + perunamuussi, kurkkua, tomaattia ja maitoa juomaksi.
 
23:30 Leipä (kinkkua ja juustoa) + 2 leipää ja kondensoitua maitoa - Sanoin poikaystävälle et mul on nälkä ja se kiikutti mulle keittiöstä paahdettua leipää ja kondensoitua maitoa. Ei ehkä se paras vaihtoehto nälän taltuttamiseksi :D Noiki söin säälistä, sillä vaikka ne ihanalle maistukin niin kyl mielummin olisin vaihtanu noi vaikka sitte yhteen oikeeseen leipään, koska ton mis on juustoo ja kinkkua söin tavallaan noiden jälkiruuaksi :D
 
 
 
Day 3
13:00 2 leipää (salaatti, juusto, kinkku) + mehua

15:30 Dietmix mansikka 1dl veteen sekotettuna

17:30 Kanaa ja riisiä, turkkilaista jugurttia, raejuustoo + dumlejäätelöpuikko - En olis tarvinnu jäätelöö jälkkäriks mut piti syödä säälistä ku tuotiin naaman eteen enkä kehdannu kieltäytyä.

20:30 Turkkilaista jugurttia + hedelmiä + vähän hunajaa - En edes pidä hunajasta, en tiedä miks laitoin sitä.



Day 4
8:45 Leipä (salaatti, juusto, kinkku) + hedelmiä + ananasmehu
 
11:30 Kanaa, riisiä, raejuustoa
 
  3 karkkia - En ois tarvinnu näitä
 
14:15 Banaani + teetä
 
17:30 Tomaattikeitto (lue: lämmitetty tomaattimurska) + fetajuustoa, vähän nachoja ja salsaa - En tarvinnu näitäkään. Onneks noi nyt ei oo niin paha.
 
22:30 Kana-ananas-aurajuustokastiketta riisin kera
 
 
 
Day 5
9:00 Leipä (salaatti, kinkku) ja mandariini

11:30 Nuudelikeitto

13:00 Tee, 2 tomaatti-vuohenjuustojuttua, hedelmiä.

15:30 Salaattia, juustoa, patonkinsiivu tuorejuuston kanssa, karpalomehua, suklaakonvehti - En olis tarvinnu tätä :D

17:30 Sushia

22:30 ...lisää sushia



Day 6
9:00 Viili, mehu
 
13:15 Salaatti, sämpylä
 
17:45 3 lättyä, mansikoita, kermavaahtoa, vaniljakastiketta
 
22:30 Jääkaapin rippeistä valmistettua kana-aurajuustopastaa
 
 
 
Day 7
12:45 Kanasäilyke, mozzarellajuustoa, kurkkua

18:45 Frozenyogurttii jossa vähän kaikenlaista

20:30 Grand Big Mac -ateria, dippiä ja ketsuppia



"En ois tarvinnu..." :DD Tarkotin sillä lähinnä sitä, et ne olis voinu jättää syömättä eikä se ois pilannu mun päivää tai mitää. Siis ku välillä on sellasia hetkiä et on vaan pakko saada jotain tiettyy karkkia tai katastrofin ainekset on kasassa ja sit ku sitä karkkii saa ni voi taas jatkaa normaalisti ja se on ihan täysin ok ja sallittua :D Varmaa ymmärrätte pointin. Kiinnostavaa oli myös todeta et välillä joutuu syömään vähän niinku säälistä :"D Jokainen tietää sen hetken ku naaman eteen lyödään juhlissa täys kuppi kahvia etkä sit oikee kehtaa sanoo että en mä kyl juo kahvia. Siinä sitte lusikoit sekaan sokeria ja maitoo niin että saat sen väkisin alas naama suht peruslukemilla ihan kohteliaisuudesta. Menee vähä samaan kategoriaan XD


Miltäs näyttää? Onko teistä joku pitänyt ruokapäiväkirjaa ja miltä se näytti? :D

9 kommenttia :

  1. Vastaukset
    1. Niin mullakin, voisin Oona syödä sut :-P~~~

      Poista
    2. NYT SITTE. Mä oon ainoo joka saa palan Oonakakkua.

      Poista
  2. Oon tehnyt pari kertaa sushia. Mulla kävi taas niin, että kun leikkasin sitä sushia, niin ne osa tuli sitä mukaa syötyä :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niin siinä tuppaa käymään :D Ennen kun sushit on lautasella asti on maha jo ihan täynnä XD

      Poista
  3. Kiva lukea välillä bloggaajalta tavallisia ruokapäiväkirjoja, eikä vain niitä missä on pelkkää salaattia, kanaa ja rahkaa :D Mä pidän tällähetkellä ruokapäiväkirjaa kalorilaskurissa, kesän ja tämänhetkisen työttömyyden seurauksena ruokailutottumukset menny ihan rempalleen, niin tekee hyvää vähän saada laajempaa käsitystä siitä mitä tulee syötyä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se tekee ihan hyvää ajoittain oikeestikki ku huomaa sieltä noita "harmittomia" kakunpaloja ja donitseja, jotka ihan hyvin vois jättää pois! Ymmärrän ton hyvin et kun tullut työttömyys elämään niin jotenkin ne rutiinit unohtuu eikä sitä syömistä tuu samanlailla aikataulutettua kun normaalissa päivärytmissä kun on tottunu siihen et aamulla syö jotakin, ehkä kahvitauollakin ja lounaalla + sit töiden jälkeen. Kotosalla sitä saattaa tulla naposteltua yllättäviä määriä päivän aikana!

      Poista
  4. Moikka! Tämä ei liity postaukseen millään tavalla, mutta näin sinusta kuvan muutaman bb tyypin kaa. Oliko mukava päästä tutustuun heihin? Varmasti mukavia tyyppejä:) haluaisitko itse julkisuuteen tai menisitkö bb taloon?
    Hyvän näkösiä ruokia! Rauhaisaa joulunodotusta!
    Anna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa heh :D Joo ne oli mun kaverin kavereita, ihan OK tyyppejä :) En oikein tiedä, oon osallistunut joihinkin juttuihin mitä vois sanoo julkkistyrkkyilyks mutta tavallaan sit en kuitenkaan oo erityisemmin kiinnostunut sellasista. Jos sen avulla saisin tosi paljon rahaa niin mikä ettei :D

      Ja itseasiassa, olin BB talossa viimevuonna :"D En asukkaana sentään, mutta hengailin pari hetkeä niiden kanssa siellä! Kävin siellä muutaman kerran ns promotyttönä esim. jakamassa niille juomia bileisiin :D

      Poista