maanantaina, heinäkuuta 13, 2015

Reissuhaaveita: Kohteita joissa haluaisin käydä

Joku jo ajat sitten multa kysy et voisinko tehdä postausta matkakohteista/paikoista/maista tms missä mä haluaisin käydä. No todellakin voin, mikäs sen mukavampi aihe!

Mulla ei tosiassa oo listalla ihan hirveesti mitään sellasia must see -juttuja.

Tässä nyt kuitenkin pari sellasta asiaa, mitkä mua kiinnostaa.

Auschwitzin keskitysleirit

Nämähän on siis Puolassa, jossai 50 km Krakovasta. Jos jollekin on jäänyt epäselväks niin mullahan on jonkinnäkösiä pakkomielteitä aiheeseen WW2 ja siks nää kiinnostaa niin hirveesti. Oikeesti mulle kävis mikä tahansa muukin keskitysleiri - Dachau, Sachsenhausen, Treblinka... Tai miksei vaikka kaikki. Tarvitsen vaan matkakumppanin niin oon heti valmis lähtemään. Seuraa, anyone?

Edinburgh

Kuulin kerran kauhutarinoita Edinburgin linnasta ja katakombeista ja totesin jo sillon että sinne on joskus päästävä. Tossaki kuvassa maisema on kun sadusta.

Egypti

Kyllä se nyt vaan on sellanen maa, missä on pakko ees kerran elämänsä aikana käydä ja päästä näkeen vähän pyramiideja. 


Melbourne

Yks mun parhaista ystävistä asuu siellä. On asunut jo vaikka miten kauan ja pitäs mun nyt pikkuhiljaa mennä vihdoin ja viimein käymään siellä. Itseasiassa ollaan vähän niinkun jo sovittukkin ajankohta, mutta olosuhteiden pakosta siihen on nyt vielä melko pitkä aika.


Kroatia

Kroatia on vissiin nyt ollu jonkun aikaa vähä niinku muodissa. Kaikki kuvat sieltä näyttää niin kauniilta! Eikä se oo vielä vissiin niin 'pilattu' :D Niin ja kaikista tärkeimpänä: Kings Landing on Dubrovnikissa!!! :,,,,,3


Näiden lisäks voisin tosiaan lähtee minne tahansa lämpimään.

Tai vähemmän lämpimään, vaikka Lappiin vaeltaan.

Oikeestaan ihan minne vaan.


Vituttaa vaan elää kun ei oo ketään kuka lähtis mun kanssa koska kaikki on 
a) nihkeitä tai 
b) köyhiä 
ja noi on sellasia paikkoja minne ei huvittais yksin lähtee.

Matkaseuraa odotellessa siis!


Minne te haluaisitte matkustaa?
Onko jotain tiettyä kohdetta?
Entä onko teillä tulossa nyt lähiaikoina jotain reissuja? :)

12 kommenttia :

  1. Kävin kaks kesää sitten tuolla keskitysleireillä Puolassa. Oli kyllä aika creepy paikka, mut suosittelen käymään! Muutenkin puola oli tosi mielenkiintonen paikka :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu kyllä Puolassa muutenkin ois kiva käydä, siellähän on vaikka mitä jännää :) Sain onneks seuraakin jo tonne Puolaan! :D

      Poista
  2. Mulla sama ongelma! Haluaisin reissata, mutta kaverien elämän tilanne tai muut asiat on sellasia et ne on nihkeitä lähtee :D ite kans haluaisin nähä noi keskitysleirit ja käydä Venetsiassa. Sit haaveena ois myös road trip matka Norjaa ja vaellusreitti Lapissa! :) ihan hirveesti olis koettavaa ja nähtävää. Varmasti lähden taas reissaa, vaikka sit yksin jos niikseen on :D matkailu on vaan puhdistavaa arjen vastapainoa ♡

    T. Ansku

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. SIIS MITÄ :D Mulla on ihan sama :D Mäki haluaisin mennä Norjaan road tripille tuolta lapin kautta ja sielläki käydä vaeltelemassa :D Kun siis periaatteessa ihan Suomestakin löytyy niin eksoottisia maisemia ja paikkoja mitä ei tuu ees ajateltua kun aina pitää lähtee muka jonnekkin rantalomalle. Olis parasta vaan vaellella siellä ja kalastaa joku viikko :D Juoda vettä lähteistä ja sillee. Olin itseasiassa riparilla tuolla noi et käytii Luostolla vaeltaan ja melomassakin ja kaikkee ja se oli kyl tosi mahtavaa, viikkoo ennen juhannusta muistaakseni niin aurinkokaan ei laskenu. Kyl vois millon tahansa lähtee uusiksi :D Ehkä meidän pitää lähtee yhessä XD

      Poista
    2. Joo tää on aika uskomatonta miten kitjotit, just ku mun suunnitelmista/matkailuhaaveista! :D ehkä tosiaa pitäis lähtee yhes, tollanen road trip ja vaellusretki ; D

      T. Ansku

      Poista
    3. Joo :D Mulla on just yks tuttu inarijärvellä ja jossain siellä vaeltelemassa ja kalastamassa isol porukal ja oon iha kateellisena seurannu sen ig ku niillä on siellä mukana saunatelttakin ja kaikkee :D

      Poista
  3. Ahahah mainioita noi sun heitot aina näissä postauksissa. Esim tää: "Vituttaa vaan elää". Rustailet niin aidon rehellisesti että oot ihan timanttinen mimmi sen takia (y)

    Ite haluaisin, don't know why, mutta ihan Norjaan ensitöikseni, kallis mutta kaunis maa. Toisekseen Ranska kiinnostais ja eritoten Nizza. Miksei myös Skotlanti ja ah ne ihanat nummet siellä :3 Voisin oikeastaan mennä ihan minne vain. Etelä-Amerikkaan jonnekin päin on myös yks haave. Thaimaan tyyppiset vitut on jotenkin big no-listalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aaahahah XD mulla ainoo varmaa mikä ei kiinnosta ois joku Afrikka kiertomatka jossa ilmastoidulla turistibussilla mennään pällistelee jotai nälkälapsia ja alkuasukkaita keskelle aavikkoo niinku mitäki eläintarhan eläimiä :D mun mielest sellane on sairasta ja julmaa, ite siemailet siinä kylmää pullovettä ja ne syö jotai kuravelliä :D tekis mieli tehä ehkä tähän liittyvä päinvastanen postaus mut en jaksais sitä vihakommenttien määrää miten tuomitsen jotai maita tai paikkoja XD

      Poista
  4. Mä tykkään taidemuseoista ja saa taimaastakin hyvää silkkiä ja jalokiviä;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla noi shoppailut rajottuu kyllä vaan turistipaitoihin ja matkamuistoihin :,d Ei ihan noihin silkkeihin ja jalokiviin taida budjetti riittää :D Niitä varten tarvii sitten matkakumppaniksi sijoituskykyisen herrasmiehen :,3

      Poista
  5. Jos keskitysleirit kiinnostaa ja matkaseura valittelee rahanmenoa, suosittelen Gdanskin läheltä löytyvää Stutthofia! Turusta wizzair lentää Gdanskiin parillakympillä ja puolaan ei paljon rahaa uppoa. Itse vanha kaupunki on myös kaunis ja näkemisen arvoinen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tota oon kanssa miettiny, vähä alettiin kaverin kanssa jo suunnitteleen Auschwitzreissua, mut kyllä toi Stutthoff kiinnostais kanssa :3

      Poista