torstaina, syyskuuta 17, 2015

Singapore 2015

No niin, nyt saatte sitten taas vaihteeks läjän matkapostauksia, toistaseks en vielä tiedä millä aikataululla ja miten monessa erässä nää tulee, mutta sen näkee sitte :D

Jooh elikkäs lähdin Finnairin yölennolla Singaporeen, jonne saavuin joskus iltapäivällä sikäläistä aikaa perjantaina ja koska mulla oli seuraavaan lentoon aika reippahasti tunteja aikaa nii olin päättäny mennä sellaselle ilmaselle kaupunkikierrokselle. Noita ilmasia muutaman tunnin kierrosmatkoja on useempia päivässä lentokentältä tarjolla ja voin kyllä ehdottomasti suositella sellasta jos pelkää ajan käyvän pitkäksi vaihtojen välillä. Vaikka jo toi lentokenttä on itessään aikamoinen nähtävyys ja siellä saa kyllä montakin tuntia kuluun ihmetellessä.

 Sieltä löytyy mm. tälläsiä alueita. Koneita netissä surffailuun, pelihuoneita, lepäämisalueita...

 Piirustuspaikkaa...

 Karppilampi...




 Puutarhoja...

 
Ja ostosmahdollisuudethan tuolla on iha jäätävät :D Löytyy suunnilleen kaikki maailman luksusliikkeet.
 
City Lights Tour vei kattoon kahta eri nähtävyyttä, joista eka on Gardens by the Bay.

Taustalla näkyy toi huikee Singapore Flyer (joka muuten on viimevuoteen saakka ollu maailman isoin maailmanpyörä XD)

Mun mielestä Singapore on ehdottomasti kauneimmillaan sillon kun hämärä laskeutuu. Sillon kaikki valot ja värit pääsee oikeuksiinsa ja kaupunki on ihan henkeesalpaavan upee.

Kuvissahan ei mikään koskaan näytä miltään, mutta noiden tornien tms mitä noi on - koosta  kertoo jotain se et tuolla niiden välillä menee silta ja siellä suunnilleen keskellä seisoo ihminen jonkun punasen valotikun kanssa :D Eli noi on valtavia :D



On se vaan ihan mieletön paikka.

Toka nähtävyys oli Merlion eli toi vettä syöksevä leijonakalapatsas :D
 Ja taustalla Marina Bay Sands hotelli.





Muuten ei sitten ollukkaan aikaa käydä missään kylillä tuolla tms. Jos muuten toi maa/kaupunki kiinnostaa niin TÄÄLTÄ ja TÄÄLTÄ löytyy postaukset mun edelliseltä Singaporen matkalta kun olin siellä suunnilleen tasan 2 vuotta sitten kattomassa formuloita :D Oli muuten loistava reissu, ottaisin uudelleen ihan millon tahansa!
 
Tosta sitte jatkoin sinne Balille, sieltä postauksia sitten pikimmiten :)

Sitten kehiin omia kokemuksia Singaporesta tai jotain muita matkajuttuja!
Entäs kuka haluaisi käydä tuolla?

4 kommenttia :

  1. Oijoi, miten älyttömän upee paikka ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyl vaan, ei sitä pysty ees käsitään miten hieno se on :3

      Poista
  2. Mä oon just tällä hetkellä Singaporessa vaihto-opiskelemassa, ja oon kyllä tykänny superpaljon! Miten voi näin pienelle alueelle mahtua niin paljon kaikkea ihmeellistä, tuntuu ettei puolessa vuodessa ehdi nähdä läheskään kaikkea mitä täältä vois löytyä :D Balilla olin just viime viikonloppuna, Canggun alue oli niin mielettömän ihana ja rento surffikylä että sinne täytyy vielä ehdottomasti palata :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai kuinka ihanaa!!!! <3___<3 Mulla on kans yks kaveri asumassa Singaporessa ja ajattelin et ois ollu kiva käydä moikkaamas mut ei sit ollu tarpeeks aikaa kuitenkaa iha sellasee! Mut ite kyl varmasti tuun vielä käymään monta kertaa Singaporessa, se on niin kätevä välietappi minne tahansa muualle aasiaan siitä jatkaakaan :D Pidä oikein ihana vaihtarikausi siellä!

      Poista